Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Kårsta

Kategori:

Körningen igår gick jättebra förutom att jag blev lite trött. Jag åkte vid nio och kom fram vid fyra. På kvällen bjöd moffa oss på restaurang och det var jättegott.
Nu sitter jag i mitt nya rum i kårsta och det känns bra. Dan som hyr ut rummet verkar jättesnäll. Han sa att han ofta bakade bröd och att det bara var att ta! Varannan vecka kommer det städare hit så om jag lämnar min dörr öppen så får jag rummet städat! Inte illa! Jag har en gigantisk säng och det finns gott om förvaring så det är bra. Det tar nog ett tag innan man börjar känna sig lite hemma men så är det ju överallt. Imorgon tänkte jag ta en tur in till Vallentuna och bli medlem på gymmet och eftersom det inte fanns någon affär här så blir det nog lite handling också. På onsdag börjar jag jobba och det ska bli jätteroligt :)

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/830293/images/2012/pic_50681e56ddf2b313b2004ad8.jpg" class="image">

Fredag

Kategori:

I onsdags var jag till Hålland och gick på u-cafe. Det var jättemysigt och jag fick träffa Carro, Jens, Emma, Susanna, Axel och Linnea så det var roligt. Det kändes nästan som när vi gick på skolan! Jag hämtade även skidpulkan som jag fick så nu ser jag fram emot att få prova den till vintern.
Igår var jag och Andreas och hälsade på farmor och farfar. Det var trevligt och vi fick äta farfars goda våfflor :)
Idag har jag packat hela morgonen. Det är väldigt oigenomtänkt så jag hoppas att jag inte har glömt något viktigt. Just nu är jag hundvakt och sen ska jag skjutsa Wilma till Krokom och efter det blir det en trerätters middag med Sandra och Andreas.
Imorgon bär det iväg till Stockholm!

Höst

Kategori:

Idag har vi varit på topptur upp på Hällberget och det var otroligt vackert. Det var jättefin utsikt från toppen och man kunde se jättelångt. Det var skönt att få komma ut och vandra igen speciellt i den friska höstluften.
Imorgon åker jag till Hålland igen för att fika med Karin och hälsa på NoS klassen så det blir roligt. 🗻

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/830293/images/2012/pic_505f5b7cddf2b35635005250.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/830293/images/2012/pic_505f5b82e087c33ed23f7041.jpg" class="image">

Helg

Kategori:

Det blev en jättebra dag med Irene på stan och sen hemma hos henne. Pizzabak utan citronolja resulterade i väldigt goda pizzor! Footloose fick bli kvällens film och jag tyckte att den var riktigt bra. Igår när jag kom hem tog jag det mest lugnt. Virkade färdigt min halsduk och tittade på film innan det var dags att laga middag. På kvällen broderade jag och Sandra kom och fikade med oss. Andreas överraskade henne igår kväll när han kom hem två dagar tidigare än beräknat. Så idag har vi finmiddag. Mamma har fixat förrätt, Sandra och Andreas huvudrätten och jag efterrätten så det kommer att bli jättegott :)

🌸

Hålland

Kategori:

Idag ska jag åka till älskade Hålland och hälsa på! Det kommer att vara konstigt när det är en massa nya människor där men det ska bli roligt att träffa de få som är kvar från förra året. Jag och Carro ska laga middag ihop och så ska jag ta med mig fika och Spingo så att vi kan ha vårat eget u-cafe eftersom det inte var något denna veckan.
Imorgon ska jag till studievägledaren i krokom och sen ska jag och Irene gå på stan och så ska jag sova över hos henne så att vi kan ha en lång filmkväll!
Nästa vecka måste jag börja packa och så blir det nog två besök till på Hålland.
Jag letar jobb för fullt till januari fast jag hoppas fortfarande på jobbet i marocko. Nu ska jag virka färdigt min halsduk innan jag åker till ICA och handlar ingredienser till en exoduskaka.

Rastlös

Kategori:

Saknar resandet... Jag känner mig så rastlös här hemma och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Nästa vecka har jag dock massor med saker inplanerade så då går det nog lättare. Jag försöker att packa och fixa lite inför flytten men jag har lite svårt för att göra saker så långt innan, det blir mycket lättare att göra det sista minuten! Jag har fastnat för en serie som heter Hart of Dixie så det är lätt att man sitter framför datorn halva dagen men jag försöker att inte göra det! Jag håller på att leta fram alla mina handarbetsprojekt så det är ju något som jag kan sysselsätta mig med. Jag ska beställa en slända så att jag kan spinna mer garn också. Så nog finns det saker att göra, det är bara lite svårt att ta sig för att göra det för tillfället!

~♥~

Hemma igen

Kategori:

Ja då var resan slut efter 11 dagar och vi är hemma igen. Det har varit jätteroligt och vi har fått se massor. Jag har varit i tre nya länder och en huvudstad så det känns bra även fast jag gärna hade fortsatt resa. Igår reste vi i 13 timmar så jag var väldigt trött men jag älskar att flyga så det var roligt.
Idag vaknade jag upp till en blå himmel så det var trevligt. Jag har suttit ute sen jag vaknade för att få så mycket sol som möjligt! Det är lite kallt men skönt ändå.
Jag börjar förmodligen jobba igen den 1:a oktober och jag åker ner till Stockholm den 28:e september. Innan dess vet jag inte riktigt vad jag ska göra förutom att hälsa på folk! Jag ska åka till Hålland och hälsa på där, träffa Jenny & Ulrika, ta med Karin och hälsa på Emy och så ska jag gå på bio med Wilma och Irene. Sen ska jag till studievägledaren i Krokom och se om jag kan läsa spanska på distans medan jag är i Stockholm.
Jag har sökt ett jobb i Marocko också! Som barnflicka till en familj som bor i marocko och som åker till spanien ofta. De behövde någon direkt men jag har sökt och skrivit att jag kan börja i januari. Jag hoppas att de kan vänta för det skulle vara jätteroligt.
Nu ska jag efterregistrera sas-poäng och se om jag får till lite poäng!

Luxemburg city

Kategori:

Idag har det varit en riktigt bra dag :) Det började med en jättegod frukost. Sen cyklade vi 7km ungefär varav 5 var nerför så vi trampade inte många gånger utan fick mest använda bromsarna! När vi kom till tågstationen tog det bara någon minut och sen kom tåget så det var perfekt timing! Sen åkte vi tåg till huvudstaden och oj så vackert det är här! Det var lätt att hitta vårat boende och när vi checkat in så turistade vi i staden. Mycket fint att se :)
Vi har idag också bokat flyg hem eftersom Irene har sån hemlängtan. Det känns bra även fast jag gärna hade fortsatt. Jag har ju massor med saker jag vill göra hemma också!

Luxemburg

Kategori:

Idag har vi cyklat från Belgien till Luxemburg och det har varit strålande sol och otroligt vackert. Vi har cyklat lite mer än fem mil idag så det har varit bra, man blir trött i solen. Det var som vanligt lite problem med att hitta ett boende men det löste sig som det har gjort tidigare och vi bor nu på ett jättefint B&B. Imorgon ska vi cykla ungefär 6 km och sen ta tåget till Luxemburg city (huvudstaden) där kommer vi att vara vid tvåtiden om allt går som det ska! Vi har redan bokat boende på ett hostel så det är skönt att det är fixat. Så imorgon blir det lite turistande i huvudstaden :) Sen på måndag planerar vi att ta tåget till södra frankrike och sen fortsätta att cykla där. Allt känns väldigt bra!

Nederländerna

Vi lyckades ta oss till Nederländera även fast vi tog fel tåg! Men det gjorde så att vi slapp ett byte och fick en mindre stressig resa. Vi bor nu på Hotel Rembrant som en snäll gubbe äger. Vi har fått hälsa på några av hans åtta hundar! Idag har vi turistat och shoppat lite och imorgon ska vi gå på en marknad innan vi tar tåget till Belgien. Resan blir lite kortare än vi tänkt eftersom Irene känner att hon vill hem. Nederländerna har varit fint och imorgon blir det spännande att se Belgien. I övermorgon börjar vi cykla igen. Livet är bra :)

Tyskland

Kategori:

Femte dagen i Tyskland och efter lite mer än 20 mils cyklande har vi en vilodag och sitter nu på tåget mot Bremen och därifrån ska vi försöka hitta ett tåg mot nederländerna. Cykelvägarna har varit superfina och vädret har varit toppen (förutom motvinden!) så vi är båda röda och brända! Vi har haft lite svårt att hitta boende för det har varit fullt på flera ställen så det har inte varit så roligt men vi har alltid hittat någonstans att sova. Tyskarna är hjälpsamma men förvånande dålig på engelska. Som planen ser ut nu så kommer vi att cykla några dagar i varje land och sen ta tåget till nästa så det blir en kombinerad cykelsemester och tågluff i Europa. Hoppas att alla där hemma har det bra, vi har det bra på resande fot :)