Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

29 September

Hej allihopa!
 Nu är jag tillbaka till det "normala" livet i Colorado igen. Det har gått bra sen vi kom tillbaka men jag har haft lite hemlängtan. 8 månader känns för tillfället långt, jag hoppas att jag får något roligt att se fram emot snart. Det går lättare när man har extra roliga saker att se fram emot med jämna mellanrum. Jag kan inte förstå att jag har klarat av 1/3 nu! Och det är otroligt vad mycket jag har upplevt under 4 månader, undrar vad som kommer att hända de kommande 8?!
Idag började jag 6.45 och slutade 3 så det har varit lättsamt. Vi gick till en större lekplats som är lite längre bort idag så jag fick mig ett litet träningspass för på tillbakavägen fick jag hjälpa Nicholas med cykeln för han var trött. Jag ska passa Nic i en halvtimme nu ikväll också.
Jag borde plugga lite körkortsteori men jag vet inte om jag orkar! Kanske kan läsa några sidor...

Saknar er!

26-27 September

Kategori: Allmänt

Dag 11-12 - Bellows Air Force Beach & Resan hem

Sista dagen på Hawaii! Efter frukost åkte vi iväg till Bellows Air Force Beach, det är en strand som är öppen bara på helgerna för på veckorna tränar militären där. Det var en fin strand men lite skräpig jämfört med de andra som vi har varit på. Till en början var vädret sådär men det blev bättre och bättre. När det var dags för lunch åkte vi tillbaka till Kailua och åt på en fin restaurang som hette Buzz. Jag åt en teriyaki steak hamburger och den var riktigt god! Sen var det dags för Nicholas nap och när han hade somnat så åkte jag och Jani iväg. Vi stannade och shoppade lite souvernirer innan han skjutsade mig till flygplatsen. Jag fick sitta i mitten denna gången så det var sådär men jag hade tur för det var inga som satt framför så man kunde sätt upp fötterna på väggen och tv:n var precis framför mig. Denna gången fick jag se The last airbender men jag gillade den inte så mycket. Och jag var så trött och hade svårt att koncentrera mig. Sen var det bara att försöka sova. Resan var 7 timmar lång och jag tror inte att jag sov speciellt länge. Sen fick jag se lite av Texas också så det var roligt. Denna gången var flyget sent igen så jag var lite orolig att Jani och Jennifer skulle bli tvungen att vänta på mig i Denver. Till slut fick vi i alla fall kliva på planet. Och när hon skulle scanna min flygbiljett så pratade hon något om Exit, jag förstod inte så jag såg förmodligen ut som ett frågetecken! I alla fall så visade det sig att hon hade frågat om jag kände mig bekväm med att sitta vid exitgången och öppna den om det skulle hända något och eftersom jag såg ut som ett frågetecken så trodde hon att jag tvekade över det och det fick man tydligen inte göra så jag fick en ny plats! I mitten denna gången också och det var ett litet flygplan. Men resan var bara två timmar och jag sov nästan hela tiden denna gången. Väl i Denver skyndade jag mig till stället där man hämtar bagaget och hoppades att de inte hade behövt vänta för länge men det visade sig att vi kom dit samtidigt så det var bra! Det kändes skönt att vara tillbaka i colorado, trötta men nöjda med semestern! Och ända sen vi kom hem har jag suttit vid datorn för att uppdatera er! Så om jag har skrivit något konstigt så är det för att jag är trött!

Man o´war

Mahalo!

25 September

Kategori: Allmänt

Dag 10- Manoa Falls Hike

Denna dagen passade jag Nicholas på förmiddagen. Det var lite jobbigt till en början men sen gick det bra. Vi lekte och badade i poolen. När resten kom tillbaka fick jag veta att Susan och Brian skulle på en hike igen så jag följde med dem. Det var en kort hike denna gången men den var häftig. Det kändes verkligen som att gå i djungeln! Och denna gången hittade vi till vattenfallet! Men detta var en mycket populärare led som var bättre markerat. Vattenfallet var inte så märkvärdigt men ändå roligt att se. Det dåliga med hiken var att det var massor med myggor så jag har jättemånga myggbett. På vägen tillbaka åkte vi förbi Halona Blow hole igen men vi såg inget då heller. Det måste förmodligen vara större vågor för att man ska kunna se det. När vi kom tillbaka åt vi en sista middag utomhus. Sen packade jag lite innan det var dags för sängen.

Det var jättehöga träd!

24 September

Kategori: Allmänt

Dag 9- Hanauma Bay

Dagens mål var Hanauma Bay och snorkling. Vi kom iväg direkt efter frukost denna dagen! Man måste betala för att få snorkla där och innan man får gå ner till stranden så måste man se en film om stället och de berättar vad man får göra och inte m.m. Sen gick vi ner för en brant väg ner till stranden som var ganska full med folk. Jag och Jani började snorkla och det var jättehäftigt! Vi såg massa olika sorters fiskar (inte så färgglada) och det var häftigt för man var så nära dem. Jag var till och med lite rädd för de större fiskarna! Efter ett tag bytte vi så att Jennifer fick snorkla också. Efter snorklingen så blev man alldeles kall så det var skönt att vara i solen lite. Sen snorklade jag och Jani lite mer innan vi åkte för det började regna. Men det regnade inte så länge. På vägen tillbaka stannade vi och åt glass och sen stannade vi på ett ställe som heter Blow hole men vi såg det inte. Sen var det en lugn eftermiddag i huset igen.

Nicholas ville inte göra High five med oss!

Blow hole stället:

4 månader i USA! Helt otroligt!

23 September

Kategori: Allmänt

Dag 8- North Shore

Dagens mål var att åka till North Shore, vi kom iväg lite sent men annars var det bra. Först åt vi lunch med Susan och Brian på en mexikansk restaurang innan vi åkte till surfarstranden Pipeline. Det var inte så extremt stora vågor men det var roligt att titta på alla surfare. Sen så hittade jag äntligen lite små snäckor och lite koraller! Ytterligare en härlig dag på stranden. På eftermiddagen passade jag Nic när resten gick ut och åt middag. Och det gick bra även denna gången.

Ananasodling.

Restaurangen.

Det är nästan som om en vägg kommer emot en!

22 September

Kategori: Allmänt

Dag 7- Pearl Harbour

Det var tänkt att vi skulle åka till stranden den här dagen men det regnade på morgonen så vi ändrade planerna. Vi bestämde oss för att åka till Pearl Harbour istället. Jennifer hade redan sett det så hon valde att stanna hemma med Nichoals så jag och Jani följde med Susan och Brian. Vi fixade biljetter till Arizona memorial först och sen gick vi och åt lunch på en restaurang i hamnen. Det var buffé och förmodligen den bästa jag har ätit, det var supergott! Efter det gick vi omkring och tittade lite innan det var våran tur att ta båten ut till Arizona memorial. De var väldigt noga, man fick inte ta med sig någon väska eller någonting, inte ens kameraväskan. I alla fall så var det häftigt att se båten under vattnet, man kunde se att den fortfarnade läcker olja vilket är ganska otroligt efter så lång tid. Det var också lite sorgligt att se väggen med alla namn på dem som dog. Det var en bra dag och jag är så glad att jag har fått uppleva det. På eftermiddagen hände det inte mycket, jag lekte mest med Nicholas.

21 September

Kategori: Allmänt

Dag 6- Hawaiian tour

Den här dagen var jättebra! Dagens plan var att åka på en slags informationstur om Hawaii som de hade på macadamianötstället. Så denna gången åkte jag dit med Jani, Jennifer och Nicholas och eftersom de inte hade varit där så gick vi runt lite först vilket betydde att jag kunde provsmaka mer nötter! Sen var det dags för touren och det var så himla roligt! Guiden skämtade nästan hela tiden så vi skrattade mesta delen av resan. Vi åkte i alla fall buss först och han visade olika plantor och träd som de hade på farmen. Han visade även ställen där de hade spelat in filmer och serier bla Lost så det var roligt. Efter bussturen stannade vi och fick se en show. De spelade och sjöng Hawaiiansk musik, öppnade en kokosnöt med en sten, gjorde upp eld på några sekunder och visade en eldshow sen fick de som ville ta kort med dem som hade showen och det gjorde vi (jag får visa det när jag kommer hem). Sen fick vi åka en till runda med bussen och se fler plantor/träd bla. papaya, ananas, banan, bambuu m.m. Och sist så fick vi åka en liten båttur på en sjö som de hade där. Dom kallade det en kanot men det skulle inte jag göra, de använde pinnar istället för en motor i alla fall. Även där fick man ta ett foto med guiden om man ville så det gjorde jag. Sen fick man köpa fotona om man ville. Efter touren var det lunch och sen nap. Jag passade Nicholas hela eftermiddagen när resten var på en Luau (en slags show med middagsbuffe) och det gick jättebra så det var inte alls jobbigt. Så det var verkligen en bra dag!

Tourbussen och Nicholas.

Guiden- The Chief!

Papaya om jag inte minns fel...

De som var med i showen.

Turtle Island

20 September

Kategori: Allmänt

Dag 5- Laie Falls Hike

Jag, Susan och Brian åkte iväg tidigt på morgonen till vårta äventyr. Det tog ungefär 40 minuter att åka dit, men de visste inte riktigt vart leden var så vi var lite osäkra på om vi var rätt. Vi började i alla fall gå på vägen och efter ett tag hittade vi leden, det var väldigt dåligt skyltat. Och efter vägen så var det som en infart och där var det massa skyltar där de hotade med att skjuta en om man gick in så det var lite läskigt! Det var tänkt att vi skulle gå till ett vattenfall men efter två timmars vandring så kom vi fram till att vi måste ha tagit fel väg! Men det gjorde inte så mycket, det var en bra vandring ändå. Sista biten innan vi vände var riktigt häftig, det kändes nästan som att gå i en tunnel. Men det var bara ett tunt "lager" med träd på ena sidan för där var det jättebrant men det var inte läskigt för man hade ju träden som ett staket, men hade inte träden varit där så hade jag aldrig gått där! Det var roligt att gå på en hike i alla fall! På vägen tillbaka stannade vi på en macadamianötfarm och man fick provsmaka där och det var jättegott! Jag och Brian gick runt och smakade länge! Jag smakade även Hawaiianskt kaffe och socker och det var också gott! När vi kom tillbaka till huset gick jag på en liten promenad till affären och sen var det inte så mycket kvar av dagen!

Konstiga träd, marken var täckt med deras långa "barr".

Det var en liten sköldpadda på leden, det kändes som om han var lite vilse!

Det här var bara en av skyltarna!

19 September

Kategori: Allmänt

Dag 4- Kalama Beach

På morgonen fick jag veta att jag skulle jobba mer än vad jag hade trott så det kändes inte så roligt. På förmiddagen åkte vi till ytterligare en ny strand, där det skulle vara lite större vågor. Men vi var bara där ett litet tag för vi trodde att Nicholas hade blivit bränd av en manet. Och Jennifer som är så överbeskyddande vart jätteorolig och började söka på internet och då blev hon ännu mer orolig för där läste hon om barn som hade dött så till slut ringde hon 911. Men det var ju ingen fara, Nicholas mådde bra. Det visade sig senare att det inte ens hade varit en manet utan något som kallas man o´ war, de ser ut som små maneter men har blå tentakler. Och de bränns men de är inte farliga. I alla fall så var det tänkt att jag skulle passa Nic den eftermiddagen men det blev inte så så det var ganska skönt. Vi åkte och åt lunch på ett ställe som hette Big City och sen var det nap. Jag och Jani åkte tillbaka till stranden för att boogieboarda. Det var roligt men man blir trött och det är svårt att hitta rätt timing. Och eftersom vågorna var lite större så hade det kommit in sjögräs och det tycker jag inte om! Sen åkte vi till Kailua beach för att prova snorkla men man såg ingening och det var massor med man o´warer där så vi åkte tillbaka till huset. Sen hade vi en lugn kväll och jag fick lite hemlängtan. Konstigt att hemlängtan skulle komma under semestern!

Tavlor i huset:

18 September

Kategori: Allmänt

Dag 3- Lanikai Beach

Den här dagen var en lite sämre dag, jag kände mig ivägen och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Det är svårare än man tror att bo men en annan familj än ens egen. I alla fall så åkte vi till en annan strand som var lite bättre, den lutade inte så mycket. Det var härligt som vanligt att vara på stranden och vi såg en sköldpadda, det var roligt! På kvällen kom Susan och Brian så då var vi lite fler i huset! Jag gillar Brian, han är rolig! Det hände inte så mycket mer den dagen.

Sköldpaddan!

Geckoödlor fanns det massor av!

17 September

Kategori: Allmänt

Dag 2- Kailua Beach

Vi vakande alla tidigt eftersom vi fortfarande var inställda på Colorado tid. Så jag tror klockan var runt 7 när vi åkte iväg för att äta frukost. Jag åt jättegoda pannkakor med macadamianötsås! Direkt efter frukosten åkte vi till stranden och det var jättefint! Det var lite annorlunda jämfört med Italien. Det konstiga var att det fanns inga snäckor eller stenar eller någonting på stranden. Det var väldigt rent och fint. Efter stranden åkte vi och åt lunch och sen var det nap. Sen följde jag med Jennifer och handlade och vilken prisskillnad det var! Dubbla priset på vissa saker. Efter det hade vi en härlig kväll och satt ute och åt middag. Och man blir trött av att vara i solen och bada så vi gick och la oss tidigt igen!

Det var lite molnigt när vi kom dit men sen blev det soligt.

Bergen är så häftiga!

Poolen

Huset

16 September

Kategori: Allmänt

Dag 1- Resan dit:

Vi kom iväg den tid vi hade tänkt på morgonen så det var bra. På flygplatsen checkade vi in och sen på tåget till terminalerna så delade vi på oss eftersom vi skulle med olika flyg. Och jag har otur de flesta gånger jag flyger, alltid är det något! Denna gången var flyget 1 timme försenat så det var tur att jag hade två timmar i LA innan nästa flyg. Jag åkte i ett väldigt litet plan och fick en plats vid fönstret så det var jättebra för jag kunde sitta och titta ut hela tiden. Det var soligt så jag såg klippiga bergen jättebra, det var häftigt! Och så fick jag se Grand Canyon, och det var ännu häftigare! Jag tror även att jag såg Hollywood skylten när vi kom till LA men det var så långt bort så jag är inte säker. På nästa flyg mot Honolulu hade jag tur med sittplats också, jag satt vid gången och det var ingen bredvid mig så jag kunde ha väskan där. Under resan fick vi se Karate kid och den var jättebra. På slutet var der svårt att hålla sig vaken men det gick! När vi landade så var det mörkt ute så jag såg inte mycket. Jani kom och hämtade mig på flygplatsen och sen hade vi en ungefär 30 minuters bilresa till huset. Man kände direkt att luften var fuktigare och det kändes väldigt varmt! När vi kom fram åt jag lite pizza sen gick vi alla och la oss tidigt, vi var jättetrötta pga tidsskillnaden.

Denvers flygplats!

Grand Canyon.

Rummet som jag sov i.

15 September

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en bra dag!
 Fast det känns väl lättare också när man vet att man kommer att vara ledig ett tag sen. I alla fall så har Nicholas varit mycket bättre idag så dagen gick ganska fort. Efter jobbet åkte jag till Target och handlade de sista sakerna inför resan. När jag kom tillbaka såg jag tre kartonger utanför dörren och det var mina skidor, pjäxor och täckbyxor! Och pjäxorna passade så det var ju jättebra. Det ska bli så roligt att få åka på egna skidor i vinter.
Och när Jani hämtade posten så hade jag fått paket av mamma och det var jätteroligt. Det bästa var teckningen som Wilma hade gjort, den var jättefin. Och lite svenskt godis var ju inte fel heller men det sparar jag till efter semestern. Annars så har vi allihopa packat för fullt idag och jag tror att jag har fått med mig allt. Men som vanligt så känns det som om jag har glömt något! Vi åker vid nio imorgon bitti och sen har jag två flygresor att se fram emot. Det har fortfarnade inte riktigt sjunkit in att jag ska till Hawaii! Det är inte många som får chansen att åka dit och det ska bli så spännande. Så detta blir det sista inlägget på ett tag. Vi kommer tillbaka den 27 så då ska jag försöka att uppdatera er om allt som har hänt!

Saknar er!

14 September

Kategori: Allmänt

Idag har det varit den jobbigaste dagen hittills med Nicholas. Jag fick ge honom min första time out för han kastade sand på ett annat barn i sandlådan. Det är väldigt olikt honom, han brukar annars vara jättesnäll. Och sen gick det inte så bra med napen idag men han somnade till slut men vaknade med samma dåliga humör. Hoppas att det går bättre imorgon. Vi har börjat märka att han är lite bortskämd och som de flesta barn som inte har syskon så har han svårt att dela med sig och leka med andra barn. Så jag tror Jennifer har planerat att han ska gå mer på skolan. Men jag tror inte de hade plats förrän i Januari men då tror jag att han ska gå i skolan tre dagar i veckan och kanske 3-4 timmar per dag. Vi får se hur det blir.
Det blir jobbigt om han kommer att fortsätta bete sig som han har gjort den här veckan. Men som tur är har jag bara en jobbdag kvar sen blir det semester! Det ska bli riktigt härligt.
Jag har försökt att hitta kurser men det verkar som de flesta redan har börjat men jag ska fortsätta leta...

12 September

Kategori: Allmänt

Idag har det varit ytterligare en bra dag!
Jag började dagen med att skypa med mamma och Wilma och det var roligt. Sen åt jag frukost innan jag begav mig till shoppingcentret. Jag körde dit själv med hjälp av gps:n och det gick bra. Men jag tycker inte om att köra på de stora vägarna och jag hatar att byta filer men man vänjer sig nog efter ett tag. Det känns skönt att kunna ut och köra lite själv. I alla fall så träffade jag Meagan på Starbucks och sen gick vi omkring lite i affärer. Jag köpte två böcker som jag ska ta med till Hawaii. Sen åkte jag med Meagan till ett ställe som heter Dave and Busters och där träffade vi 5 andra aupairer och åt lunch och gick sen till spelhallen som de har där. Det var jätteroligt att träffa lite andra aupairer. Det var jag från sverige och en tjej från mexico och resten var från australien. Det kommer nog bli ett gäng som jag kommer att umgås med. Och det är bra för Meagan stannar till Juni så vi kommer att vara här nästan lika länge. När alla var nöjda med spelandes så skjutsade Meagan mig tillbaka till bilen som var parkerad vid shoppingcentret. Sen irrade jag omkring ett tag innan jag äntligen hittade rätt väg ut därifrån. Gps:n startar ju inte direkt på parkeringen så jag hade lite problem men jag antar att det var bra träning! När jag kom tillbaka hem var det middag nästan på en gång. Det var tacos idag så det var gott, lite annorlunda än hemma är att de har ris till. Innan middagen ringde jag och ändrade efternamnet på min flygbiljett, efter Jennifer ringde skickade de samma utan att ha ändrat. Så jag känner mig ganska stolt att jag klarade att ringa och få till allt rätt! Eller jag vet inte om det blev rätt än men det hoppas jag!
Imorgon börjar en ny jobbvecka, en kort vecka eftersom jag bara jobbar till på onsdag för på torsdag åker vi till Hawaii! Ni har hört det några gånger nu men det ska bli så roligt! Jag kommer inte att ta med datorn men jag kommer förmodligen att skriva inlägg om varje dag när jag kommer tillbaka. Det kan vara skönt att få lite semester från datorn också!
Nu ska jag svara på lite mail och sen titta på film!

Hela gänget! Meagan är hon i blått linne.

I spelhallen.

Highlands Ranch day

Kategori: Allmänt

Jag tänkte visa lite bilder från idag när jag var på Highlands Ranch day.

Jag och Nicholas!

Indian. Jag tittade lite på en show som de hade.

Prärievagn.

Jag åkte häst och vagn eller Hayride som de kallade det. Jag var förmodligen den enda som åkte utan ett barn men det struntade jag i, det är ju roligt!

Fina får!

Jag tog inga bilder inne i Manison huset men det var häftigt. Stora fina salar och gigantiska badrum! Det som var lite dåligt var att det inte var några möbler där inne så det var lite tomt. Och det var synd att man inte fick gå upp i tornet. Innan vi åkte berättade en granne att det fanns en hemlig ingång till tornet men vi letade aldrig efter den!

10 September

Kategori: Allmänt

Då var det helg igen! Inte för att jobbdagarna är så jobbiga men det är alltid härligt med helg!
Imorgon på förmiddagen ska jag gå på Highlands Ranch day, jag vet inte riktigt vad det är men det ska bli spännande att se. Sen är det ändrade planer så jag ska passa Nicholas när han tar sin nap så det kommer inte att bli så svårt! Sen på eftermiddagen ska jag nog bara ta det lugnt och plugga lite körkortsteori kanske. Och på söndag ska jag till shoppingcentret och fika med Meagan, aupairen från australien som jag träffade förut, så det ska bli roligt.
Jag övningskörde med Jani andra dagen i rad nu ikväll. Det är lite extra svårt eftersom det är mörkt men det går bra. Idag visade han hur gps:n fungerar för det är ju bra att veta sen när jag börjar köra själv och kanske kör vilse!
Jag läste mitt mail med flygbiljetten idag och upptäckte att det fattades ett n i efternamnet så jag blev jättenervös. Jag trodde ju att jag skulle måsta betala extra eller något för att ändra det. Men Jennifer ringde och de skulle ändra det och skicka en ny biljett till mig imorgon så det var inget att oroa sig över. Jag hoppas att mina sittplatser kommer att vara samma för då kommer jag att få sitta vid ett fönster hela tiden.
Det är så svårt när man ska fylla i saker här pga mitt namn. Här förstår de inte att Emma är mitt riktiga namn eftersom det inte står först i passet, så tex. på flybiljetten står det Anna som mitt namn. Och annars när jag har flygit så har de satt alla mina namn som mitt förnamn. Så det är lite förvirrande!
Nu ska jag titta färdigt på Rädda Willy och sen blir det sängen!

Hoppas att ni får en bra helg allihopa!

9 September

Kategori: Allmänt

Om en vecka åker jag till Hawaii! Jag kan inte förstå det, det känns nästan som en dröm! Längtar så otroligt mycket!
Idag har varit ännu en bra dag. Jag och Nicholas har varit på storytime på biblioteket, till lekplatsen och ätit lunch på Mcdonalds så att Nicholas kunde leka på inomhuslekplatsen.
Jag måste verkligen ta körkortet snart också, ska bara köra lite mer på de stora vägarna så att jag blir mer bekväm med det sen ska det väl inte vara några problem. Jag måste läsa färdigt teoripapprena också, 40 sidor, det är otroligt vilken skillnad det är jämfört med sverige!
Ikväll ska Jennifer hjälpa mig att beställa skidutrustningen så det ska bli skönt att ha det gjort, då behöver jag inte tänka på det mer. Och sen blir det väldigt spännande när paketet kommer! Och jag hoppas verkligen att pjäxorna kommer att passa, bara de inte är för små så är det nog okej, och jag har tänkt att göra specialsulor till dem så då borde det bli bra. Sen blir det roligt att få åka på egna skidor i vinter!

Tänk att det är fredag imorgon! Tiden går så fort! På lördag är det Highlands Ranch days som jag vill gå på, får se vad resten av familjen har tänkt. Sen skulle jag nog behöva åka till shoppingcentret en sista gång innan Hawaii, jag måste bland annat köpa två böcker. Jag ska även passa Ncholas fredag eller lördag kväll så att Jani och Jennifer kan gå ut och äta middag för de firar 4 år tillsammans som gifta. Så jag tror nog att det blir en fimkväll med popcorn för mig och Nic.

8 September

Kategori: Allmänt

Dagarna rullar på som vanligt och det finns inte så mycket att skriva. Jag och Nicholas var till poolen idag och imorgon blir det nog storytime på biblioteket. Den här veckan går verkligen fort, snart är det helg igen och nästa vecka bär det iväg till Hawaii!
Tänkte bara säga att jag mår bra och har det bra även fast jag saknar er där hemma.

GRATTIS IRENE!

Kategori: Allmänt

Idag är det världens bästa Irenes födelsedag!

Grattis vännen!

♥ Saknar dig ♥

5 September

Kategori: Allmänt

Idag är sista dagen som de har utomhuspoolen öppen på Eastridge recreation center så min plan var att gå dit. Jennifer sa att jag kunde ta bilen så jag körde ensam för första gången här och det gick bra! Det var jättehärligt att simma och ligga och läsa i solen, jag hade kunnat stanna hela dagen men jag insåg att jag var tvungen att åka när mina ben började bli lite röda. Jag ville ju inte komma tillbaka och vara helt bränd! Men det är ju bra också att jag fick sola lite innan Hawaii så att jag inte kommer att bränna mig så mycket där. Tänk att det bara är 10 dagar kvar! Jag kan knappt förstå det, jag längtar jättemycket!
Jag har förresten bestämt mig för att köpa hela skidutrustningen, jag tror inte jag kommer att hitta något bättre pris och jag kommer ju att behöva det om jag vill åka skidor i vinter! Så jag ska prata med Jennifer och be henne hjälpa mig att beställa. Jag är lite osäker på storlekarna och så men man kan skicka tillbaka och byta om det blir fel. Men det hoppas jag att det inte blir!

Beslutsångest!

Kategori: Allmänt

Vi åkte aldrig till stället där de hade världens största skidrea, eller vi trodde att vi gjorde det men det var fel ställe så vi åkte till ett annat istället. De har tydligen skidrea på flera ställen nu under den här helgen. Jag gick runt och tittade lite i alla fall men tyckte att det var lite dyrt även fast det var över halva priset på sakerna! Så jag åkte därifrån tomhänt. Och nu har jag sökt på internet och hittat saker som jag vill köpa men jag vet inte hur mycket pengar jag vill spendera?! Om jag köper allt jag vill ha kostar det 5000kr och då är det skidor med bindningar, pjäxor, stavar, skidjacka och skidbyxor. Det jag har svårt att bestämma mig för är om jag ska köpa skidkläderna eller om jag bara ska köpa skidutrustningen? Vad tycker ni? 5000 kr känns som väldigt mycket pengar. Jag får väl fundera till imorgon och göra ett beslut då och hoppas på att sakerna finns kvar! Ska höra med Jennifer vad hon säger också. Hon har sagt att hon har skidkläder som jag kan låna men det känns ju alltid bäst att ha egna saker och jag måste ju ändå köpa en vinterjacka. Svårt, svårt, svårt... Och jag hatar att tänka på pengar!

4 September

Kategori: Allmänt

Härligt med helg igen! Jag hoppas att min förkylning försvinner snart, imorse när jag pratade med mamma så kunde jag knappt prata! Men det är ju alltid värst på morgonen så nu känns det lite bättre.
Idag ska vi åka till världens största skidrea, jag hoppas att jag hittar några bra skidor, om inte alla är slut när vi kommer dit! Det har tältat folk utanför hela veckan så att de ska komma in först!
Annars vet jag inte riktigt vad som kommer att hända i helgen förutom att Jennifer ska ha garage loppis. Och jag vill åka till poolen åtminstone en gång i helgen för det är sista helgen som utomhuspoolerna är öppna.

De håller på att möblera om i Nicholas rum nu så jag ska gå och titta hur det går för dem!

Bilder från igår kväll när vi dekorerade kakan som Jennifer och Nicholas hade bakat till efterrätt:

2 September

Kategori: Allmänt

Idag har det varit ännu en bra dag! Jag och Nicholas var till poolen och det är alltid roligt. Dagarna går så fort tycker jag! Imorgon är det fredag och sen blir det härligt med helg och vi har dessutom långhelg för på måndag är det en röd dag så då tror jag att jag är ledig. På lördag ska vi åka till ett ställe där det är skidrea så vi får se om jag hittar några skidor till ett bra pris. Det känns som om alla pengar jag har lyckats spara försvinner! Men jag har ju lång tid kvar att spara så jag kommer nog inte hem utan pengar! När vi var på European festival i lördags så skrev vi på några papper så man får erbjudanden på mailen att vara med på undersökningar och få betalt. Det verkar jättebra, jag fick mail om det idag men tyvärr så hade de ingen undersökning i min åldersgrupp just nu men Jennifer anmälde sig för en där man skulle prova mat i två timmar och få 700kr för det. Och när jag skrev på papprena så berättade hon som var där att de precis hade haft en undersökning där ungdomar fick titta på trailers till kommande filmer och få ca. 500kr för det så jag hoppas att det kommer att komma en sån undersökning igen!

Ne nu är det dags att sova! Och när jag vaknar imorgon hoppas jag att min förkylning är borta!

31 Augusti

Kategori: Allmänt

100 dagar i USA!!!

Tänk att jag har varit här så länge! Och tänk att idag är det den sista Augusti, imorgon börjar September och vi kommer ännu närmare hösten och vintern.

Jag har inte så mycket att skriva idag, det har varit en helt vanlig jobbdag och vi har precis ätit middag ute på altanen. Snart kan man nog inte göra det så det är ju bäst att passa på! Om en halvtimme ska jag äta lite glass och titta på "America got talent" och sen är det väl dags att sova!

Jag saknar er alla där hemma jättemycket, kan inte förstå hur jag har klarat mig utan er i 100 dagar! Men tydligen så går det och jag har ju över 200 dagar kvar... Det känns väldigt mycket men det ska nog gå bra.