Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

20 September

Kategori: Allmänt

Dag 5- Laie Falls Hike

Jag, Susan och Brian åkte iväg tidigt på morgonen till vårta äventyr. Det tog ungefär 40 minuter att åka dit, men de visste inte riktigt vart leden var så vi var lite osäkra på om vi var rätt. Vi började i alla fall gå på vägen och efter ett tag hittade vi leden, det var väldigt dåligt skyltat. Och efter vägen så var det som en infart och där var det massa skyltar där de hotade med att skjuta en om man gick in så det var lite läskigt! Det var tänkt att vi skulle gå till ett vattenfall men efter två timmars vandring så kom vi fram till att vi måste ha tagit fel väg! Men det gjorde inte så mycket, det var en bra vandring ändå. Sista biten innan vi vände var riktigt häftig, det kändes nästan som att gå i en tunnel. Men det var bara ett tunt "lager" med träd på ena sidan för där var det jättebrant men det var inte läskigt för man hade ju träden som ett staket, men hade inte träden varit där så hade jag aldrig gått där! Det var roligt att gå på en hike i alla fall! På vägen tillbaka stannade vi på en macadamianötfarm och man fick provsmaka där och det var jättegott! Jag och Brian gick runt och smakade länge! Jag smakade även Hawaiianskt kaffe och socker och det var också gott! När vi kom tillbaka till huset gick jag på en liten promenad till affären och sen var det inte så mycket kvar av dagen!




Konstiga träd, marken var täckt med deras långa "barr".








Det var en liten sköldpadda på leden, det kändes som om han var lite vilse!








Det här var bara en av skyltarna!



~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: