Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Idre fjäll

Kategori: Grimslövs fhsk

Nu har vi varit en vecka i Idre fjäll! Det har varit jätteroligt men vi har haft sämst väder! Det har varit så dimmigt så vi knappt har sett varandra, man har nästan ingen aning om hur skidsystemet ser ut för man har inte sett mycket av backarna! 
Vi började veckan med en bussresa på 12 timmar så när vi kom fram var det läggdags nästan på en gång. Första dagen skulle vi ut i längdspåren och nästan alla i klassen hade aldrig åkt förut så jag och Anso fick visa hur man skulle göra. Så på förmiddagen tränade vi och lekte lite och sen efter lunch fick vi åka fritt. Så jag och Gabriel, Sanna och Martin åkte 1 mil i spåren vilket var jättehärligt. Dagen därpå var det tänkt att vi skulle upp på kalfjället men eftersom det var så dimmigt så kunde vi inte göra det så vi fick ta ett av spåren som var ca 13 km istället. Det var härligt men lite kort för en heldagstur tycker jag, vi var färdiga redan vid ett. Efter två dagar med längdåkning var det slalom på schemat och vi har gått i skidskola i 4 dagar, det var roligt och svårt, jag har fått veta saker man kan träna på men jag vet inte om jag har blivit så mycket bättre! Jag har till och med åkt en svart backe i veckan men det var inte roligt! Sen har jag två tokar i klassen plus Annki som åkte chocken vilket är skandinaviens brantaste backe. Den var så sjukt brant, det kändes som ett stup när man stod där uppe, jag var tvungen att ta av mig skidorna för jag var rädd att åka över kanten! 
Det har varit ganska slappa dagar, vi har haft två timmars lunch och slutat vid tre nästan varje dag. Vi har också varit på Pernilla Wibergs hotell och tittat runt, varit på en skotertur (det var roligt att få köra lite), varit på afterski och förstås myst i stugan! Klassen har bott i två lägenheter med 10 i varje. Jag hade turen och hamnade i den lugna lägenheten så det var bra! 
Nu är veckan tyvärr slut, kroppen är glad för den hade nog inte orkat mer men jag hade gärna stannat längre. Speciellt när det är soligt första gången på hela veckan och det är dagen vi ska hem! Igår regnade det till och med så jag och Malin gick på badhuset istället för att åka skidor!
Jag tänkte visa lite bilder från veckan:


Min grupp när vi gjorde den lite längre längdturen :)





Sveriges nya storslalomhopp! :p 

Jag och Gabriel vid chocken (notera att det inte bara var jag som inte tordes ha skidorna på!)


Kul i backen med klassen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: