Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

23 Augusti

Kategori:

Nu har det gått väldigt länge sedan jag skrev! Har varken haft ork eller tid i sommar men nu när skolan har börjat igen med praktik så kanske jag kommer kunna skriva lite mer.
Vi har nu varit på Storulvåns fjällstation i nästan en vecka och det känns jättebra. Första veckan har vi fått prova på lite allt möjligt som städ, vaktämstare och frukost servering. Nästa vecka ska vi få vara ute mer och planera och vara med på en lägerskola så det ska bli spännande.
 
Förra veckan var vi till Kebnekaise och vi kom allihopa upp på sydtoppen så det var superkul! Det var väldigt jobbigt men vi var ändå ganska snabba för det tog 12 timmar och det brukar kunna ta 14-15 timmar. Så nu har jag varit på Sveriges högsta berg och det känns jätteroligt!
 
Imorgon ska jag hjälpa till vid frukosten 6-14, samma som idag och det har nog varit veckans roligaste pass så det blir nog bra imorgon också. Sen på kvällen så blir det trerätters middag, det ska bli jättegott! Personalen får nämligen äta en trerätters middag en gång i veckan. För övrigt så är maten jättebra här. Vi får äta från frukostbuffen på morgonen där det finns allt möjligt, till och med nybakat bröd. Till lunch äter vi också från buffen men till middagen äter personalen mat som är speciellt till personalen eftersom gästerna äter trerätter då.
Det är många här som har gått på hållands folkhögskola och en har gått på grimslöv så det känns som att man har mycket gemensamt med många. 
 
Jag tror att jag kommer att söka jobb här till vintersäsongen som börjar i februari. Det känns som att jag skulle kunna trivas att jobba här.
 
Tänkte avsluta med att visa lite bilder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
~♥~
 

Kommentarer

  • Moster säger:

    Vad kul att du hinner skriva igen 😊 Så kul att följa din väg. Kram

    2014-08-26 | 20:24:08

Kommentera inlägget här: