Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

23 April

Kategori: Grimslövs fhsk

Påsken är över och jag är nere i Småland igen! Det var jätteroligt att vara hemma i Jämtland i några dagar. 
Men jag började ju lovet med att åka till Stockholm där jag fick säga hej till moster en snabbis efterssom hon skulle till Sundvall. Däremot så fick jag träffa Lovisa lite mer för vi gick på musikal och såg Flashdance som var fantastiskt bra och sen avslutade vi med en trerätters middag så det var en jättebra dag! Dagen därpå jobbade jag på gruppboendet som jag gjorde innan jag började skolan och jag ska även vara där i sommar. Det var jätteroligt att träffa barn och personal igen, jag har saknat dom. Sen på måndagen flög jag hem till Jämtland och spenderade veckan där. Det var full fart hela tiden och jag flängde runt överallt för att hinna träffa alla men det var roligt! Det är tråkigt att jag kommer hem så sällan. Nästa gång blir nog inte förrän i augusti.
Tiden bara springer iväg och snart slutar vi vår sista termin här på skolan, jag vill inte tänka på att det är så kort kvar. Men sen är det praktik som gäller och jag och Gabriel håller på att fixa det. Vi har en plats helt klar och det är på ett företag som heter naturarvskompaniet och ligger i bergslagen och där ska vi vara i tre veckor. Det verkar vara ett bra företag så det ska bli spännande. Sen så håller vi på att fixa praktik i Nepal och väntar på svar från fjällstationerna i jämtland. Men det känns som att vi är på god väg i alla fall.
Idag hade vi en spännande skoldag. Vi åkte till Ängelholm där det bor ett par som har startat Afrikas hus som dom kallar det. De hade varit i afrika jättemycket och startat en fond för att bygga skolor och sjukhus och så har de inrett hela sitt hus med afrikanska grejer, det var jättefint! Så där höll de en presentation om afrika och sen fick vi äta en afrikansk lunch som var jättegod. Och efter lite prat och kaffe bar det iväg hemmåt igen och skoldagen var sen slut en halvtimme tidigare än vanligt så det var skönt!
Imorgon ska vi ha cykelorientering på eftermiddagen så det ska bli spännande :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: