Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

3 December

Kategori: Grimslövs fhsk

Då var det dags att skriva lite igen! Tisdagar är väldigt bra dagar för då hinner jag göra massor så som läxor, tvätta och städa och det beror på att nästan hela klassen är i växjö på dykutbildning! Det är tomt när dom är borta men det är också väldigt skönt eftersom jag hinner göra så mycket. Idag har jag gjort alla läxor färdiga fram till nästa vecka så det känns väldigt bra. 
I helgen var jag hem till Sandra och Andreas vilket var jättemysigt. Fredagen blev dock lite tokig eftersom vi skulle äta finmiddag tillsammans men Andreas fick punktering och blev jättesen så vi fick äta utan honom, det var jättegott men synd att inte han var med. På lördagen däremot firade vi Andreas och gick ut på restaurang och åt. Vi spelade gamla tv-spel vilket gjorde att man kände sig som ett litet barn igen och det var roligt. Jag åkte hem igen på söndag morgon och då julpyntade jag mitt rum och så hade vi lussebullebak jag och Malin. Sen på kvällen tittade vi på julkalendern och solsidan och fikade lussebullar och drack glögg, det var supermysigt. Julkänslan är dock inte riktigt här än för det fattas ett vitt lager utomhus. Men jag hörde på radion idag att det ska komma snö hit i slutet på veckan, jag och Jocke apploderade och blev jätteglada medans resten i bilen inte tyckte det var lika roligt! 
Imorgon ska vi i klassen börja med en julklappskalender och varje morgon innan skolan börjar sitter vi i klassrummet och tittar på julklalendern på projektorn så det är jättemysigt. Min klass är så bra som fixar och donar så mycket och hittar på saker tillsammans. Det känns som att vi har den bästa klassamanhållningen på hela skolan.
Idag har vi varit inne i växjö, vilket vi var igår också! Igår fick vi åka och gå den guidetur som vi ska göra för utbytesstudenterna i januari och idag har vi varit på utvandrarnas hus och smålands museum. Vi har också varit på en tursitbyrå och spelat turister för att studera resesäljarna.
I helgen blir det mer julbak och på lördag ska vi tjejer i klassen ha en tjejkväll inne i växjö så det ska bli spännande. Annars är det just nu mycket studiebesök och historialektioner samt engelska som står på schemat. Sen är det också träning inför luciavolleybollen som är en mycket allvarlig tävling. Under alla de år som tävlingen har funnits har det bara varit lag från turistklassen eller lärarna som vunnit så vi har stor press på oss! Jag ska inte delta i tävlingen utan ska var hejarklack istället!
 
Tänkte visa lite bilder från maskeraden vi hade för två veckor sedan:
 
Kristian "Killen" som supermario och dracula i bakgrunden.
 
Supermario, Johanna som Cruella de vil och Josephine som en zombie.
 
Emelie som drottningen (tror jag det är) i Alice i underlandet.
 
Seba som skadad och Gabriel är en grekisk gud.
 
Anso var bara äcklig och hemsk med sin docka Eva.
 
Seba och Anso!
 
Malin som en modern snövit, Linnea som tingeling och jag snövits styvmoder.
 
Jacob som nörd!
 
En militär och en självmordsbombare!
 
 
 
 
Det var en mycket rolig kväll trots att många blev lite för fulla! Jag fick skjutsa hem en tjej och två till blev också hemskjutsade när de var helt borta!
 
~♥~
 
 
 

Kommentarer

  • Moster säger:

    Hej! Vad fina ni var 😉 Tänkte du komma upp till nyår? 😊 Kram

    Svar: Ja det var kul att så många hade tänkt till och klätt ut sig 😊 Vet inte riktigt, kanske kommer vara hos Sandra och Andreas. Kram
    Emma

    2013-12-04 | 19:25:33

Kommentera inlägget här: