Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

20 December

Kategori: Grimslövs fhsk

Då var första terminen på Grimslöv slut och det känns lite sorgligt! Tiden går alldeles för fort!
Förra helgen startade jag mitt största pepparkakshusprojekt någonsin och byggde ett slott! Det tog mycket tid men det var roligt och blev faktiskt riktigt bra! Igår hade vi julfest på skolan som började med ett jättebra julbord, sen var det uppträdanden i hörsalen och jag var faktiskt med! Jag och alla tjejer utom en från klassen och så jocke och jakob sjöng tre låtar varav två var avslutningslåtar till turismtvåorna som hade sin sista dag. Först sjöng vi Julen är här och för att skoja till det lite så på sista refrängen kom killarna in på scenen med varsit hjul! Andra låten hade vi skrivit om Pojkarna som busar så att det var text till tvåorna och sista låten då visade vi ett bildspel på tvåorna och sjöng Time of our life. När vi stod på scenen hade vi strålkastarna mot oss så vi såg inte publiken så när vi hade sjungit klart och kom ner såg vi att nästan alla tvåor satt och grät så det var kul att dom gillade det!
Idag har vi haft avslutning i kyrkan på morgonen och sen hade vi en kort klassträff innan lunchen och sen slutade vi. Nu sitter jag på bussen in till växjö för att sen ta tåget till värnamo. Imorgon bär det iväg hem till älskade jämtland och förhoppningsvis lite snö så att jag kan inviga mina nya skidor och pjäxor :)

Lite bilder:
Jag och snögubben Robert!


Luciavolleyboll, tyvärr så vann vi inte men vi var dom enda som vann mot lärarna i alla fall :) Stackar Johanna bröt fingret så att hon kanske måste operera. 



Pepparkakshuset nästan färdigt!


Det färdiga huset!
Det var ju en pepparkakshustävling så igår under julbordet fick man rösta och jag vann! Det var jättekul :) Jag vann en låda med massa godsaker och tre biobiljetter!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: