Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Tjejvasan

Kategori: Grimslövs fhsk

Som jag skrev sist så väntade jag i Mora tills Lovisa kom. Då gick vi till stället där vi skulle bo och lämnade våra saker innan vi gick till mässområdet för att hämta våra nummerlappar. Det var fullt med människor där så gissa om jag blev förvånad när jag träffade Annki (min lärare) där! Jag visste att hon skulle åka kortvasan och att hon skulle vara där men hur stor är sannolikheten att vi stöter på varandra bland allt folk! Så det var roligt :)
När vi hade hämtat nummerlapparna åt vi middag innan vi gick på invigningen till vasaloppsveckan och tittade på Måns Selmerlöw och Richard Herrey innan det var dags att gå hem och lägga sig.
Vi skulle inte starta förrän 12 dagen därpå så vi fick lite sovmorgon vilket var skönt. Det var svårt att välja vad man skulle ha på sig för vädret var lite osäkert. Vi tog bussen till Oxberg där vi skulle starta och sen var det bara att åka på! Det gick jättebra för mig, Lovisa hade lite mer problem för hon hade vallningsbara skidor så hon som många andra hade jättebakhalt medans jag inte ens behövde saxa uppför backarna. Dom första kilometrarna stannade jag och väntade på Lovisa med jämna mellanrum men jag kände mig så mycket ivägen så efter ett tag frågade jag henne om det gick bra om jag åkte på och det gjorde det. Dom första 1,5 milen var jätteroliga, sen började det kännas lite jobbigare och jag kände att jag inte hade samma ork men jag åkte förstås på fram till målet. När jag gick i mål var jag trött men ändå inte helt utmattad, jag hade säkert kunna åka längre men det hade jag inte velat! Jag åkte på 4 timmar 20 minuter så jag känner mig nöjd med det, det var ju första gången. Jag gick sen till mässan och väntade på Lovisa innan vi gick hem och tog en skön dusch innan vi gick ut och åt en välförtjänt pizza! Sen var vi helt slut så vi la oss och tittade på slutet på melodifestivalen innan vi somnade.
Jag tycker att det var roligt att vara med på vasan och skulle helt klart kunna göra det igen!
 
 
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: