Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

22 November

Kategori: Grimslövs fhsk

Då var det helg! Och imorgon är det maskerad här på skolan vilket ska bli jättekul. Malin ska vara snövit och jag ska vara den elaka styvmodern. Det ska bli så spännande att se vad alla har klätt ut sig till. 
Idag har jag och tre tjejer till varit inne i växjö och gått på bio, vi såg andra delen av Hungergames och den var jättebra! En bra start på helgen helt enkelt.
Jag har startat en lek i klassen som jag lärde mig när jag hade praktik på kebnekaise. Den hette då morden på keb men nu har jag döpt det till morden i turismklassen och det hela går ut på att vi ska "mörda" varandra. Man får olika uppdrag och det får inte vara några vittnen och slutligen kommer det bara bli en levande kvar! Jätteroligt är det och samtalsämnena vid måltider och så låter nog lite roligt för de andra klasserna då det kan komma fraser som:
"Jag vågade inte gå iväg med .... igår för jag var rädd att .... han/hon skulle döda mig"
"Jag blev mördad av .... på handikapptoaletten idag"
"Hur många är det som är döda nu?"
Det ska bli roligt att se vem som vinner. Jag blev dödad igår av Malin. Det var lite roligt för jag hade gjort upp en så bra plan. Mitt uppdrag var att döda Malin med ett schema och jag visste att hon skulle vara själv i klassrummet när vi kom tillbaka från Kalmar så jag tog mitt schema och gick dit och "dödade" henne men det roliga var att hon dödade mig med för hennes uppdrag var att döda mig med projektorn i klassrummet så det slutade ju med att vi dödade varandra! Så nu är vi ute ur leken och får vänta och se vem som vinner :)
 
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: