Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

18 Juni

Kategori:

Skolan är slut, veckan på Irland är över och nu är det bara jobb som gäller för tillfället! 
Irland var helt fantastiskt, vi hade tur med vädret och det var otroligt vackert, finare än vad jag hade föreställt mig. Huset vi hade hyrt eller snarare husen var superfina med utsikt över berg och hav.
Att åka så mycket bil var sådär men vi fick se mycket fint, bland annat Cliffs of Moher som ligger på västkusten, det var jättehäftigt. Dublin var också fint, vi hann se hela staden och jag och Gabriel besökte även Dublin zoo vilket var jättefint. Vi fick se två elefanter som badade och det var häftigt, jag trodde inte att en elefant kunde dyka!
Dagarna gick fort och jag ville inte att det skulle ta slut för sen när vi kom hem hade jag och Gabriel bara en dag kvar innan vi var tvugna att säga hejdå. Gabriel hade ordnat en överraskningsdag för mig som visade sig vara High Chaparall, det var jätteroligt och fint väder hade vi också men sen på kvällen så åkte Gabriel hem vilket inte alls var roligt. Men jag visste att det var 2½ vecka tills vi skulle ses igen så det var ju inte allt för mycket. 
Jag åkte till stockholm på onsdagen och kom fram vid middagstid, några timmar senare än beräknat pga strejken. Och på torsdagen började jag jobba och sen dess har jag jobbat varje dag och jag är nu inne på den sjunde, vilket jag trodde var den sista men jag var tvungen att åka med ett av barnen till sjukhuset och spendera natten där så det kommer att sluta med tio dagars jobb i sträck! Som tur är slutar jag imorgon klockan 8 efter 24 timmars arbete så då har jag nästan hela dagen till fritid.
Fullbokat är schemat, när jag kommer hem ska jag tvätta och packa inför arbetspasset på midsommarafton till midsommardagen sen ska jag åka in till stan och klippa mig och efter det ska jag äta middag med Lovisa på Jeffersens baufhaus. Troligtvis kommer jag att sova över hos Lovisa för strejen kan ju bryta ut på fredag och är jag hos nettan då kommer det att ta 3 timmar att ta sig till jobbet. Från Lovisa tar det bara en timme eftersom hon bor i stan och man kan då ta tunnelbanan.
Jag längtar massor till nästa söndag för då kommer Gabriel hit och jag hoppas verkligen att det inte är någon strejk då för då vet jag inte vad jag gör!
18 dagar är det från jag kom till sthlm till Gabriel kommer, 16 av dessa jobbar jag vilket betyder två helt lediga dagar och det är på söndag och Måndag. Det ska bli fantastiskt skönt!
 
Tänkte visa lite bilder från Irland:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: