Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

3 September

Kategori:

Tänk att det känns som att jag nyss började praktiken här på storulvån och nu är det bara en vecka kvar! Det måste väl betyda att det är roligt, när tiden går så fort.
 
Tyvärr så har jag blivit förkyld så de senaste två dagarna har varit jobbiga. Efter arbetspassen måste jag lägga mig och vila och idag tror jag att jag hade feber på eftermiddagen. Men jag härdar ut! Det jag önskar mig är dock lite nässpray men jag får nog klara mig utan med tanke på att det är ganska långt till närmsta affär och förhoppningsvis är förkylningen snart över!
 
På fredag ska jag på rekryteringsträff så jag börjar bli lite nervös. Det är intervjuer i grupp och det pågår i tre timmar så jag vet inte riktigt vad man får göra. Som tur är så ska Gabriel på sin imorgon så då kan han berätta hur det går till :) Jag hoppas i alla fall att vi kommer att få jobb till vintersäsongen, det vore roligt.
 
I helgen gick jag och Gabriel jämtlandstriangeln och det var helt fantastiskt. Vi hade soligt och fint väder så man kunde gå och njuta. Bäst var det första sträckan mellan storulvån och blåhammaren för då blåste det inget. Det gjorde det däremot de andra dagarna men det var ändå soligt och fint. På blåhammaren fick vi sova i tält för det var fullt överallt, jag tycker att det är mysigt så det gjorde inte mig något. Men Gabriel som inte har någon bra sovsäck tyckte nog inte att det var lika mysigt! All mat får vi gratis även på de andra stationerna så det var skönt att slippa bära på det. Det var roligt också att se personalboendena på blåhammaren och sylarna. Sylarna är nog fortfarande min favorit men jag tror att jag kanske hellre skulle jobba här på storulvån ändå. Det trodde jag inte att jag skulle tycka men det har ändrats nu under praktiken.
 
Snart bär det iväg söderut igen, vi bokade tågbiljetter idag. Det känns både bra och tråkigt. Det är alltid skönt att vara hemma i jämtland men det ska bli spännande att se hur det är i bergslagen också. Det som är lite jobbigt är att man hela tiden måste lära känna nya människor, man har precis börjat kunna allas namn här och då ska man iväg till nästa ställe och börja om! Men det är ju så det är!
 
Jag lägger upp lite bilder också, men det är samma som på facebook.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
~♥~
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: