Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Göteborg

Kategori: Grimslövs fhsk

Då var helgen i Göteborg slut!
Vi åkte tidigt i fredags för att vara på mässan klockan 10. Vi gick på tre föreläsningar först. Den första handlade om visit sweden och den var jättebra, sen gick det bara utför och sista föreläsningen var riktigt dålig! Sen fick vi gå på själva mässan och det resulterade i massor med kataloger och mycket provsmak! Det var roligt att gå omkring och kika. Jag fick också träffa Gabriels mamma en snabbis som kom till mässan en stund innan hon skulle åka hem. Hon verkade väldigt gullig. Mässan stängde 6 men vi gick nog vid halv. Jag, Gabriel och Emelie skulle bo hos Gabriels storebror Elias så vi åkte dit. Emelie drog sen in till stan och vi andra beställde hem pizza och tittade på hockey. Det blev också lite kortspel (plump) och jag vann överlägset med endast två plumpar :) Och så försökte jag spöa killarna på hockey tvspel, det gick bättre än vad jag trodde, jag vann till och med någon match. Det var en bra kväll. 
På lördagen gick vi på mässan igen, lyssnade på Ola Skinnarmo och ett föredrag om madagaskar. Sen på eftermiddagen tittade vi på hockey, luleå vann så Gabriel var jätteglad! Sen bjöd Elias oss på middag på en thailändsk restaurang så det var jättesnällt. Sen avslutade vi kvällen med att gå på bio och se The monuments men som var riktigt bra :)
Idag har vi varit och klättrat och sen begav vi oss hemåt mot Grimman. Vi är på väg nu och är nog inte hemma förrän 7. Och imorgon är det full fart med en ny skolvecka! Ingen lugn stund här inte!
Just det! Jag måste ju berätta att både jag och Gabriel har blivit inbjudna på intervju till stationerna i jämtlandsfjällen! Det är ju superkul, tyvärr är det ju så att vi ska klättra i spanien då så vi kommer inte att kunna gå utan vi får hoppas på en telefonintervju istället. Det är dock inte så stor chans att man får det men det som är positivt är att vi förmodligen kommer att få lättare att få praktik där i alla fall :)
Nu ska jag visa lite bilder:











Kommentarer


Kommentera inlägget här: