Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

21 September

Kategori: Allmänt

Dag 6- Hawaiian tour

Den här dagen var jättebra! Dagens plan var att åka på en slags informationstur om Hawaii som de hade på macadamianötstället. Så denna gången åkte jag dit med Jani, Jennifer och Nicholas och eftersom de inte hade varit där så gick vi runt lite först vilket betydde att jag kunde provsmaka mer nötter! Sen var det dags för touren och det var så himla roligt! Guiden skämtade nästan hela tiden så vi skrattade mesta delen av resan. Vi åkte i alla fall buss först och han visade olika plantor och träd som de hade på farmen. Han visade även ställen där de hade spelat in filmer och serier bla Lost så det var roligt. Efter bussturen stannade vi och fick se en show. De spelade och sjöng Hawaiiansk musik, öppnade en kokosnöt med en sten, gjorde upp eld på några sekunder och visade en eldshow sen fick de som ville ta kort med dem som hade showen och det gjorde vi (jag får visa det när jag kommer hem). Sen fick vi åka en till runda med bussen och se fler plantor/träd bla. papaya, ananas, banan, bambuu m.m. Och sist så fick vi åka en liten båttur på en sjö som de hade där. Dom kallade det en kanot men det skulle inte jag göra, de använde pinnar istället för en motor i alla fall. Även där fick man ta ett foto med guiden om man ville så det gjorde jag. Sen fick man köpa fotona om man ville. Efter touren var det lunch och sen nap. Jag passade Nicholas hela eftermiddagen när resten var på en Luau (en slags show med middagsbuffe) och det gick jättebra så det var inte alls jobbigt. Så det var verkligen en bra dag!




Tourbussen och Nicholas.


Guiden- The Chief!


Papaya om jag inte minns fel...




De som var med i showen.






Turtle Island





~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: