Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

12 September

Kategori: Allmänt

Idag har det varit ytterligare en bra dag!
Jag började dagen med att skypa med mamma och Wilma och det var roligt. Sen åt jag frukost innan jag begav mig till shoppingcentret. Jag körde dit själv med hjälp av gps:n och det gick bra. Men jag tycker inte om att köra på de stora vägarna och jag hatar att byta filer men man vänjer sig nog efter ett tag. Det känns skönt att kunna ut och köra lite själv. I alla fall så träffade jag Meagan på Starbucks och sen gick vi omkring lite i affärer. Jag köpte två böcker som jag ska ta med till Hawaii. Sen åkte jag med Meagan till ett ställe som heter Dave and Busters och där träffade vi 5 andra aupairer och åt lunch och gick sen till spelhallen som de har där. Det var jätteroligt att träffa lite andra aupairer. Det var jag från sverige och en tjej från mexico och resten var från australien. Det kommer nog bli ett gäng som jag kommer att umgås med. Och det är bra för Meagan stannar till Juni så vi kommer att vara här nästan lika länge. När alla var nöjda med spelandes så skjutsade Meagan mig tillbaka till bilen som var parkerad vid shoppingcentret. Sen irrade jag omkring ett tag innan jag äntligen hittade rätt väg ut därifrån. Gps:n startar ju inte direkt på parkeringen så jag hade lite problem men jag antar att det var bra träning! När jag kom tillbaka hem var det middag nästan på en gång. Det var tacos idag så det var gott, lite annorlunda än hemma är att de har ris till. Innan middagen ringde jag och ändrade efternamnet på min flygbiljett, efter Jennifer ringde skickade de samma utan att ha ändrat. Så jag känner mig ganska stolt att jag klarade att ringa och få till allt rätt! Eller jag vet inte om det blev rätt än men det hoppas jag!
Imorgon börjar en ny jobbvecka, en kort vecka eftersom jag bara jobbar till på onsdag för på torsdag åker vi till Hawaii! Ni har hört det några gånger nu men det ska bli så roligt! Jag kommer inte att ta med datorn men jag kommer förmodligen att skriva inlägg om varje dag när jag kommer tillbaka. Det kan vara skönt att få lite semester från datorn också!
Nu ska jag svara på lite mail och sen titta på film!


Hela gänget! Meagan är hon i blått linne.


I spelhallen.

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Vad kul att träffa lite andra aupairer oxå som du kan umgås med på ledig tid. Theo får oxå ris till tacos här på skolan :) så det kanske är vi som är konstiga ;) Nu ska jag väcka Theo och cykla med honom till dagis sen börjar min jobbvecka :P Kram

    2010-09-13 | 07:56:22

Kommentera inlägget här: