Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

16 December

Kategori: Allmänt

Nu börjar det verkligen hända saker! Idag har jag varit på en intervju med en tjej som jobbar för cultural care aupair. Hon frågade lite om vad jag hade för förväntningar, vad jag ville göra i USA, vad jag ville hitta på med barnen etc. Sen så testade hon hur min engelska var så hon ställde några frågor på engelska också. Det gick ganska bra, det är lättare att förstå engelskan än att prata men det kommer väl att bli lättare. Så nu ska hon skicka papprena till kontoret i stockholm och dom skickar sedan vidare min ansökan till USA. Så nästa vecka börjar förmodligen matchningen med familjerna och det ska bli jättespännande! Men det kommer att bli nervöst när man ska prata med dem i telefonen.

Efter intervjun åkte jag till tandläkaren i krokom och tog bort stygnen, vilket gick bra. Sen när jag kom hem åkte jag, Wilma och Karin ut på en liten skidtur. Äntligen! Vad härligt det var att få åka skidor igen. Dom hade inte hunnit dra något spår så vi fick göra ett eget men det gick ganska bra. Mina skidor är väl inte de bästa men jag tror att jag ska vänta med att köpa ett par turskidor tills jag kommer tillbaka från USA.

Nu ska vi äta middag, pasta carbonara blir det!

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: