Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

6 Juli

Kategori: Allmänt

Ja då är man tillbaka igen från en underbar vandring i fjällen! Vi har haft jättebra väder hela helgen så det har varit jättebra. På Fredagen vandrade vi de 16 km upp till Sylstationen från Storulvån och det gick riktigt bra. Eftersom vi skulle sova på stationen så var våra ryggsäckar hyfsat lätta  men jag fick ont i axlarna ändå. Men man ska inte klaga för jag klarade mig utan skavsår och det är nog första gången! På lördagen hade vi en dagstur inplanerad så efter en god frukost begav vi oss upp mot toppen för att se om vi kunde hitta till isjön. Och efter många "vi tittar bakom den kullen" så hittade vi den äntligen i en svacka framför glaciären. På kvällen begav vi oss också upp över herrklumpen för att se andra sidan över helags. Så igår packade vi ihop och begav oss neröver igen. Vädret var fortfarande bra, det enda som var lite störande var alla flugor och mygg som surrade omkring våra huvuden. Det var skönt att komma fram till storulvån igen och där väntade renen Leif (eller om det var någon annan) och följde med oss till bilen! Allt som allt så var det en toppenhelg=)

Tänkte visa lite bilder!

Fredag:







Lördag:




Någon som har åkt skidor. Jag och mamma försökte lista ut hur han kom upp men alla vägar såg lika omöjliga ut!


Issjön som vi hittade till slut!


Vattnet var jättefint och alldeles klart.




På väg tillbaka till stationen så tog vi en anna lite besvärligare väg där vi var tvugna att gå över snö och bäckar flera gånger. Men det var jätteroligt!




Här står vi nästan bakom herrklumpen och blickar ut över helagsfjällen som man kan se i bakgrunden.

Söndag:









Fina växter:













Ja det var en del av alla bilder som jag har tagit! Jag är verkligen nöjd med min nya kamera!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: