Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Äntligen sol!

Kategori: Allmänt

Jag har suttit ute och läst hela morgonen och det har varit jätteskönt. Fram till för ett tag sen då jag gick in och kom på att jag hade glömt att smörja in mig och upptäckte att hela jag var röd. Inte bra, så nu vet jag inte hur jag ska göra för jag vill ju vara ute men brännan har redan börjat svida. Jag får väl försöka att hålla mig i skuggan. Det är åtminstone skönt med lite sommarväder för ovanlighetens skull!

Om någon timma ska jag cykla ner på ica och hämta ut min nya kamera! Jag har velat köpa en ny sen jag tappade min gamla i golvet. Den fungerar ju men bilderna blir inte så bra och så tar batteriet slut jättefort. Så nu har jag efter ungefär 6 månader bestämt mig för att köpa en ny. Jag funderade på att göra det innan jag åkte till kebnekaise men jag kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle köpa. För några dagar sen hittade jag en som jag tyckte verkade perfekt, jag har velat mellan att köpa en systemkamera eller en vanlig digitalkamera, och jag hittade en som var en blandning. Longzoom heter de visst och jag hoppas att den är bra. Ett tag hade jag funderingar på att vänta med att köpa en kamera tills jag är i USA men sen kom jag på att jag vill ju ha kameran så att jag kan ta kort innan också.

Till helgen ska jag, mamma, Sandra och Andreas gå på exponorr, det ska bli roligt. Jag ska se om jag hittar ett par sandaler som jag kan ha att fjällvandra i.

Nästa helg drar jag och mamma iväg till Storulvån. Därifrån ska vi vandra till Sylarna och övernatta två nätter på stationen. Jag längtar jättemycket för jag verkligen älskar att fjällvandra. Det ska bli roligt att se hur det är att sova på en station för det har jag aldrig gjort förut. Det bästa är väl att man får en lättare packning. Men jag tror nog att det är mysigare att sova i tält.

Nu ska jag ut i värmen igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: