Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Söndag

Kategori: Allmänt

Då var denna helg snart slut... Jag har inte gjort speciellt mycket, det blev ingen ridning i fredags eftersom mamma trodde att hon hade magsjuka, jag som hade sett fram emot det så mycket. Men jag ska se om jag kan rida nästa vecka istället.

Idag så började dagen med att jag tränade lite sen så har jag varit i köket hela förmiddagen och bakat en cheesecake. Jag hoppas att den blir bra...

Till helgen kommer moster, morbror och kusiner och hälsar på så det ska bli väldigt roligt eftersom man träffar dem så sällan. 
 
Jag hoppas att det kommer att bli en lugn skolvecka men det tror jag inte eftersom vi har så mycket läxor nu. På svenskan måste vi träna inför nationella provet och det känns inte alls roligt. Sen så håller vi på med judendomen, kristendomen och islam på religionen, det är väldigt intressant men vi har en så dålig lärare som inte kan någonting så det gör så att de lektionerna blir tråkiga också. Men imorgon har jag åtminstone en rolig lektion, förmodligen den roligaste på hela veckan, och det är textillektionen då jag håller på att göra en asiatisk kollektion. Har precis börjat sy en blus som jag har valt ett ljuslila, mönstrat sidentyg till. Jag hoppas att det blir bra för då kanske jag till och med kan ha den på mösspåtagningsbalen så slipper jag köpa en klänning. Fast på påsklovet ska förmodligen jag, mamma och moster Linda åka till Sundsvall och då ska jag titta efter både en studentklänning och en som jag kan ha på balen.

Mamma ringde och sa att jag skulle ta fram kött från frysen till middagen ikväll så det är väl bäst att göra det innan jag glömmer det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: