Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Ännu en skolvecka är över...

Kategori: Allmänt

Det har inte varit en så bra vecka. Jag börjar känna mig riktigt stressad nu när det är så mycket att göra och så lite tid. Dessutom så har jag inte blivit frisk från min förkylning än och i tisdags blev det bara värre. I tisdags kväll i slutet av ridlektionen så hostade jag till och jag kände hur det knäppte till i örat och det började göra jätteont. Jag förstod direkt att jag hade fått öroninflammation och det är en av de värsta saker jag vet. När jag kom hem tog jag en ipren och efter mycket om och men så somnade jag. Det lustiga var att när jag vaknade följande morgon så hade jag inte ont längre så det var jättekonstigt. Men vi ringde sjukvårdsupplysningen och det visade sig att min trummhinna förmodligen hade spruckigt för då går öroninflammationen över. Jag var jätteglad att jag inte hade ont längre men jag har fortfarande lock för örat och hör nästan ingenting. Men jag hoppas att det försvinner snart...

Vi hade slutprov i onsdags och torsdags och det gick bättre än förväntat så det känns skönt. Vi skulle göra biskvier, mazariner och godbitar. Det var lite svårt eftersom det var saker som vi nästan aldrig hade gjort men det gick bra ändå.

Idag så började dagen inte så bra. Jag gick till dagiset för att hämta ett referenspapper som jag behöver för att kunna åka till USA. Men hon som är på den avdelningen är så sur och grinig så hon hade bara skrivit på hälften av pappret så jag kan inte använda det. Jag vart jättebesviken och min första tanke var att hon hade förstört min framtidsdröm. Men när jag hade pratat med mamma så lugnade jag ner mig och vi ska försöka fråga någon annan som kan skriva på pappret.

Imorgon åker jag och Irene till Sundvall med momma och moffa som sen åker vidare till Stockholm. Jag ska på aupairmöte kl.13.00 och Irene ska följa med. Det ska bli roligt och jag är så glad att jag frågade om Irene ville följa med. Sen så ska jag försöka hitta en studentklänning och så ska vi ta tåget hem kl.18.00. Sen på kvällen så ska jag titta på Eurovision song contest med mamma och moster Nettan.

På söndag är det jour i stallet igen och det är roligt men det känns som om jag verkligen inte har tid med det. Måste lämna in ett religionsarbete om Wicca (häxor) på onsdag och så har vi teorislutprov på bageriet som jag inte har tränat alls till. Men det ska nog gå bra ändå, det gör det alltid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: