Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Bättre än förväntat

Kategori: Allmänt

Jag trodde att denna dag skulle bli jättelång och jobbig men så vart det inte. Började dagen med att ha teoriprov på bageriet och det gick mycket bättre än vad jag trodde. Sen så fick vi veta att vi inte hade något kallkök eftersom läraren var sjuk så vi fick sluta när vi var färdiga med provet vilket var vid 10-tiden. Härligt! Nettan kom och hämtade mig och sen har jag bara slappat framför tv:n med kusin Theo och tittat på Emil i Lönneberga!

Jag är väldigt less på alla dåliga busstider just nu. Det var tänkt att jag skulle följa med Irene till stan imorgon och vara med på hennes dag med bujinkan. Jag hade planerat allt vilka bussar jag skulle ta och till och med bestämt vad jag skulle ha på mig och så ringde jag till Irene och hon kom med nyheten att det var en röd dag imorgon vilket jag inte hade tänkt på. Och i och med det så går det nästan inga bussar, vi höll nästan på att lösa det när vi kom på att jag måste ta mig hem också. Det var lite tråkigt men jag måste erkänna att det var lite skönt för jag tycker inte riktigt om att gå på saker där det finns en massa okända personer. Jag hoppas bara att Irene inte vart allt för besviken att jag inte kom men vi ska träffas på lördag och söndag istället. Vi ska på clinic på saloonen på söndag och det ska bli roligt.

Igår så var det ridning och jag fick rida på Roxy som är en liten ponny. Det var jätteroligt, verkligen annorlunda jämfört med en stor häst. Det var första gången jag red på Roxy och hon var jätteduktig. Jennifer tyckte att det gick bra för hon sa att hon brukar tvärstanna men det gjorde hon inte med mig så det var bra. Jag hoppas att jag får rida henne nästa gång också.

Kanske ska berätta om Sundsvall också! Tyvär så var aupairmötet inställt när vi kom dit så jag vart väldigt besviken. Men vi spenderade dagen med att gå i affärer och jag hittade två jättefina, vita klänningar. Det känns otroligt skönt att jag har hittat en klänning att ha på studenten. Nu fattas bara ett par skor och det kanske momma och moffa har hittat i Prag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: