Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Borta bra men hemma bäst!

Kategori: Allmänt

Då var man hemma igen! Det var roligt att komma iväg och träffa alla eftersom det var så länge sen. Och så var det jätteroligt med alla hästar! Jag har varit på två ridturer och så har vi rensat bort nästan allt skräp hos mammas morfar. Tänk att en människa kan samla på sig så mycket saker under ett liv! Så vi städade och rensade i en och en halv dag ungefär men det är inte färdigt än. Jag hjälpte dock inte till så mycket för det var så svårt att veta vad som skulle kastas och vad som skulle vara kvar. Men jag tog hand om allt som skulle eldas och passade brasan i alla fall.
Det var skönt att vara hemifrån ett tag men nu känns det bra att vara hemma igen.

Jag tänkte visa lite bilder:


Snälla och Carmensita.


Wilma, Carola och Tjursnyta.
Carola hade precis blivit ett elitsto, vad det innebär vet jag inte riktigt men det är förmodligen bra!


Unghästarna.


Carmensita som jag red på första ridturen.


Wilma och Tösen.


Det var lite annorlunda att rida på en körhäst. Hon ville bland annat gå på fel sida vägen eftersom hon var van att köra där och sen när man ska trava så säger man sss istället för att använda skänklarna.



Andra ridturen så fick jag rida på Tösen. Det var första gången jag red med en westernsadel. Vi var ute och red i två timmar och det var jätteroligt. Men det var lite läskigt också för jag har aldrig ridit där det har varit så brant! Hästarna var jätteduktiga så det gick ju bra men jag trodde inte det först.

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: