Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

2 April

Kategori: Allmänt

Igår kväll öppnade familjen upp så att jag kan se hela deras profil och ska jag vara ärlig så kändes det inte lika bra när jag hade läst det. Familjen verkar mycket mer strikt än vad jag trodde från början, bland annat så har de bifogat en två sidor lång lista med regler. Visst, vissa av reglerna känns självklara och inte så svåra att följa men att jag till exempel inte skulle få äta eller dricka på mitt rum känns mindre bra. Det känns lite jobbigt nu för jag hade ju fått en liten bild av hur familjen verkade och nu förstördes det och det känns inte alls lika bra längre. Jag får väl vänta och se hur det känns efter telefonsamtalet.
Jag är så less på hela matchningsprocessen nu så jag hoppas ju så mycket att det ska bli bra. Men jag är ju inte beredd att ta vad som helst bara för att komma iväg. Jag är rädd att andra ska tycka att jag är kräsen eller gör någonting fel men jag tror inte att jag gör det. Jag har egentligen inte pratat med så många familjer, med tanke på hur många matchningar jag har haft, och det har ju inte känts rätt varken för familjen eller för mig i de flesta fallen. Det är två familjer som jag har varit i kontakt med som jag skulle ha tackat ja till om de hade gjort det och jag har bara tackat nej till en familj som har sagt ja till mig.

Idag vaknade jag med solen i ögonen men det verkar ändå inte vara så härligt väder ute för det blåser. Men jag ska nog ta med Molly ut på en lite längre promenad senare idag.

~♥~

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Jag vet att många anmäler sig och går med i med CC och SI. Du har inte tänkt på att kanske anmäla dig till SI också? Så blir chansen större att du hittar rätt familj då du får matchingar från både CC och SI? Och med SI så kan du få kontakt med flera familjer än bara 1 åt gången också.

    2010-04-02 | 16:35:40
    Bloggadress: http://sofiaaupair.blogg.se/
  • Aspen säger:

    Undrar hur du får familjen att öppna hela deras ansökan?

    2010-04-11 | 21:17:32
    Bloggadress: http://mylifenow.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: