Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

29 April

Kategori: Allmänt

Imorse tänkte jag att jag skulle läsa igenom pappret om det internationella körkortet som jag ska ansöka om och då upptäckte jag att jag måste ha ett foto till det. Alltså behöver man ett digitalt foto till visumansökan och ett vanligt foto till det internationella körkortet. Jag började fundera om jag skulle vara tvungen att foto ett visumfoto och få det digitalt och sen fota ett vanligt foto och tänkte att det skulle säkert bli ganska dyrt. Så jag ringde till CC och frågade om man kunde använda samma foto till dem och hon sa att till visumet kunde man ladda upp ett vanligt foto som man har tagit själv och se om det blir godkänt. Så jag gjorde det och efter lite fix och trix med storleken på fotot så fick jag till det! Och sen använde jag samma foto och gick in på fotoautomaten.se och skrev ut det på fotopapper så nu har jag ett foto till det internationella körkortet också, vilket betyder att jag slipper fota mig på stan imorgon och betala pengar för det! En sak mindre att betala! 
Jag började fylla i visumpapprena lite när jag hade fixat fotot. Det gick bra till en början för CC har skickat med ett häfte som man kan ta hjälp av men sen kom jag till en fråga där jag inte visste vad jag skulle svara så jag har frågat en annan aupair som har fyllt i allt om hon vet.
Jag har dessutom varit till banken idag och betalat visumet så nu är det klart!
Det börjar kännas som om det inte är så mycket kvar nu och tiden går jättefort!

~♥~

Kommentarer

  • Sigrid säger:

    På personbeviset ska det stå, ditt namn, vart du bor, när du är född, om du är gift/ogift och vart du är född, och samma för din mamma och pappa. Jag vet inte om det ska vara på svenska eller engelska, men jag tog båda försäkerhets skull! Det var bäst så!



    Om du inte har långt till ditt skattekontor gå till dom, det blir bäst service!

    2010-04-29 | 20:18:26
    Bloggadress: http://sigridiusa.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Hej!



    Lycka till i USA först och främst :D



    Jag vet inte hur noga de är med att mäta väskorna, jag hade rätt mått. De mätte aldrig mina, dock läste jag på mitt flygbolags hemsida att jag skulle få ha min datorväska och en väska som handbagage. När jag kom till check-in på Kastrup sa hon till mig att jag var tvungen att ha datorn i handbagaget under flyget till USA. För de bara tillät en väska. Fast jag vet au-pairer som åkte med både datorväska och handbagage. Hör med ditt flygbolag, för det är mycket olika. Tänk på att du kan tvingas betala för ditt bagage inom USA. Jag slapp det för jag hade kvar min flygbiljett från när jag KOM IN I USA.



    Lycka till, hör av dig om du har några frågor.

    2010-04-30 | 02:50:18
    Bloggadress: http://emelieebjoork.blogg.se/
  • Elin ♫ ☮ säger:

    hej, hittade du blogg på "Aupair-kursinernas" blogg :) Jag har också tänkt att åka som aupair och skulle vilja få kontakt med några andra, det är trevligt :D När åker du och vart? :)

    2010-04-30 | 12:14:31
    Bloggadress: http://elinwallstrom.webblogg.se/
  • Elin ♫ ☮ säger:

    jag tror också att det är jättebra, men många nya upplevelser :D Har du möjligtvis msn? :) Skulle vara kul att prata :)

    2010-05-01 | 00:21:21
    Bloggadress: http://elinwallstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: