Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

12 Augusti

Kategori: Allmänt

Jag är i Colorado igen!
Jag fick åka taxi till flygplatsen igår, David gav mig 100$ så det var ju jättesnällt. Taxiresan kostade 50 så de resterande 50 använde jag till att betala för väskorna. Flygresan gick bra, jag hade dock inte lika tur med sittplats för jag fick sitta i mitten, men det gick bra ändå. När jag kom till Denver mötte Jennifer mig på flygplatsen och det var så roligt att se henne igen. Sen gick vi för att vänta på mina väskor och vi väntade och väntade! Det visade sig sen att vi stod på fel ställe! Så vi gick till rätt ställe och där fanns en av mina väskor men vi hittade inte min stora väska. Så jag fick anmäla den som borta och det visade sig att det hade blivit något strul när jag checkade in mina väskor för på datorn stod det att jag bara skulle ha en väska och på mina kvitton som man får för bagaget så stod det mitt namn på en av dem men på den andra stod det Davis Jefferson så min väska hade alltså åkt dit han hade åkt! Så de skulle försöka hitta min väska och sen höra av sig. Redan när vi satt i bilen ut från flygplatsen så ringe de och sa att de hade hittat den men den skulle inte komma förrän morgonen efter. Det var ju tur att jag hade två väskor i alla fall. Jag behövde bara låna tandborste och tandkräm för de var i den stora väskan. Eftersom det tog sån tid på flygplatsen så gick vi och la oss på en gång när vi kom hem!
Jennifer är ledig den här veckan så det känns skönt att inte börja ta hand om Nicholas själv på en gång. Jag var lite nervös över hur han skulle reagera imorse när jag kom ner, men han sa Hej och vi började leka på en gång så det var skönt. Det är otroligt vad det kan hända mycket på bara en månad ungefär, jag tycker han verkar så mycket äldre! Men Jennifer sa att han har mått mycket bättre och så sen de tog bort katterna också. De har börjat med potträning nu så det kommer att bli lite extra jobbigt nu i början men jag tror att det ska gå bra. Idag lekte vi inne först sen var det tänkt att vi skulle åka till poolen men det visade sig att mina badkläder var i den stora väskan som inte hade kommit än så vi gick till lekplatsen istället och var där en stund. Sen åkte vi till McDonalds där de har en jättestor inomhuslekplats. Sen på eftermiddagen var vi bara hemma i huset.
Det är otroligt vad jag tycker om Colorado! När vi åkte till Mcdonalds satt jag och tänkte hela tiden att jag älskar det här stället, det är en så stor skillnad jämfört med Pennsylvania. Det känns lite som att komma hem igen även fast det lär dröja ett tag innan jag kommer att känna mig bekväm här igen. Det tar ju ett litet tag innan man vänjer sig.
Imorgon ska Nicholas på förskolan i 1½ timme så det ska bli roligt att få följa med. Det är på Recreation centret så jag tror att Jennifer skulle hjälpa mig att bli meddlem där också. Det är där de har gym, utomhus och inomhus pool och sånt. Det finns fyra stycken här i närheten och är man meddlem så kan man gå på alla så det är riktigt bra!
Detta inlägg blev förmodligen ganska rörigt men det är väl bättre än ingenting!
Nu ska jag göra mig iordning för sängen! Det har varit en bra men tröttsam dag!

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Vad kul att du är framme. Hoppas allt blir bra nu. Kram

    2010-08-13 | 16:31:33

Kommentera inlägget här: