Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

15 Augusti

Kategori: Allmänt

Det var jätteroligt att vandra idag! Jennifer skjutsade mig till Castle Rock på morgonen där hennes syster Susan bor med sin man Brian. Sen tog vi Brians nya Jeep och åkte ungefär i en timme. Halva vägen åkte vi på en guppig och slingrig skogsväg så det var ganska roligt. Vandringsleden som vi gick heter "Devils Head". Jag var lite orolig att Susan och Brian skulle gå för fort för de brukar springa maraton och sånt men de gick lagom fort så de var skönt. Jag borde väl ha varit orolig över höjden också men jag har ju inte haft några problem med det och det gick bra denna gången också. Det var bara när vi gick upp för trappan på slutet som jag kände att det blev lite jobbigare att andas. Leden gick till en "fire lookout station", det bor en gubbe där som kollar efter skogsbränder. När man var där uppe så var det en jättefin utsikt, en av de bästa jag har sett. Synd att det inte ser lika häftigt ut på korten men det var så fint, man kunde se jättelångt! Där uppe fick man ett litet kort som bevis på att man hade vandrat dit upp. Sen åt vi lunch innan vi gick ner igen. Det var en perfekt dagstur och vädret var som vanligt bra!








Fire lookout station










Det syns inte på kortet men det var häftigt för man kunde se att vi var högre upp än molnen.




Trappan som var 143 steg lång!




Det var faktiskt ganska läskigt att gå upp men utsikten var så fin så man tänkte inte så mycket på det!


Ser ni trappan där uppe?





~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Ser ut att vara en lyckad vandring. Kram

    2010-08-16 | 07:05:15
  • Mamma säger:

    Hej

    Gud vad häftigt,vilken utsikt. jag skulle gärna ha varit med.

    Kram mamma

    2010-08-16 | 08:10:44

Kommentera inlägget här: