Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

21 Augusti

Kategori: Allmänt

Härligt med helg!
Igår åkte vi till Target, jag skulle kunna gå omkring där i flera timmar! Vi skulle handla ingredienser till min bakning och lite annat. Det var lite svårt att hitta allt. Vaniljsocker har de inte och inte heller riven kokos och vanligt smör har de bara i typ 100g förpackningar så det är lite annorlunda! Jag skulle baka en Snoddas kaka och den ska man ju göra i en långpanna och det finns inte här så vi fick åka och köpa en bakform men den var ju mycket mindre. Tänk att det ska vara så svårt att baka i ett annat land! Dessutom berättade Jennifer att man måste ändra i receptet när man är så här högt upp  så vi fick söka på internet och man skulle ändra mängden socker och vätska. Så imorse satte jag igång och bakade! Jag fick vispa för hand för de hade ingen elvisp (jag får köpa lite baksaker om jag ska kunna baka här!) men det gick ganska bra ändå. Smeten såg annorlunda ut så jag var lite orolig men det blev ganska bra. Jag har ännu inte smakat så jag får väl berätta sen hur den blev! När bakningen var färdig och Jani och Nicholas kom tillbaka från fotbollsträningen så åkte vi till aupairmötet. Det var massor med aupairer med deras familjer där! Det kändes lite svårt eftersom jag inte riktigt känner någon än men jag pratade med några av aupairerna och det gick bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag sa även hejdå till Ana för hon åker hem imorgon, hon hittade ingen ny värdfamilj.
Imorgon ska vi ut och åka båt med grannarna så det ska bli väldigt roligt.
Nu ska jag sätta mig ute på altanen och läsa lite!


Det är lite svårt att se men det är flaggor under cultural care skylten och en av flaggorna är svensk!





~♥~

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej!

    Vad bra att du försöker baka fast det är annorlunda.

    Kul om du hittar någon att umgås med.

    Kram mammma

    2010-08-22 | 08:03:45
  • Moster Nettan säger:

    Kakan ser ju supergod ut. Hoppas du träffar någon som du kan börja umgås med. Här i småland är lite mulet idag men varmt, igår var det över 25 gr och jätteklibbigt. Kram

    2010-08-22 | 10:44:54

Kommentera inlägget här: