Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

3 månader i USA!

Kategori: Allmänt

Tänk vad tiden går fort! Idag har jag varit i USA i tre månader, fast egentligen så känns det som om jag har varit här mycket längre! Så nu är 1/4 av mitt år avklarat! Det är konstigt för sen jag kom hit har det känts som om jag inte har så lång tid kvar. Det känns som att snart är det jul och sen är det bara ett litet tag till innan jag kommer hem. Men egentligen så är det ju nio månader så det är ju ganska mycket, men jag är glad för det känns som om jag kommer att klara av det.
Idag har det för ovanlighetens skull varit mulet och det var endast 15 grader imorse. Men när jag slutade för dagen var det klarblå himmel igen så det gjorde inte så mycket! Det var perfekt för då kunde jag ta en springrunda, men den vart ganska kort för idag kände jag faktiskt av lite att det blev jobbigt att andas. Tänk vad lätt det kommer att bli sen när jag kommer hem och tränar!
Det går jättebra med Nicholas, idag när Jennifer kom ner så sa han åt henne att gå och när jag slutade för dagen och hon kom ner så sa han åt henne att hon kunde leka i köket så att han kunde leka med mig i vardagsrummet! Det känns ju lite jobbigt också men Jennifer säger att hon tycker att det är bra, hon vill ju att han ska tycka om att leka med mig.
Min snoddaskaka är snart slut, de gillade den så det är bra! Jag tycker att den smakar helt okej också även fast den inte smakar som vanligt.
Nu ska jag tända lite ljus och lägga mig och läsa. Just det jag har glömt att berätta en sak! Förra veckan när jag tände ljus på mitt rum så gick brandalarmet igång efter ett tag! Jag blev livrädd och kände mig dum eftersom att det var så sent men det slutade nästan på en gång. Det visade sig att ljushållaren var sned och det var plast runt själva ljuset som hade börjat smälta och förmodligen ryka lite. Så från och med nu använder jag ljus med metallkant!

Saknar er!

~♥~

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej.

    Vad bra att det känns bättre.Tiden går ju fort om man trivs och mår bra.

    Kram mamma

    2010-08-25 | 06:15:06
  • Moster Nettan säger:

    3 mån!! trodde inte det var så länge. Känns bra att läsa att du siktar in dig på att stanna tiden ut. Tror du kommer vara mycket nöjd med dig själv då. Här är det mulet idag och riktigt ruggigt. Titta precis ut genom fönstret och ser att solen försöker titta fram :) Men höst det är det! Kram

    2010-08-25 | 10:22:56

Kommentera inlägget här: