Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

7 Augusti

Kategori: Allmänt

Imorse när jag kollade mailen så hade jag fått ett mail av Jennifer. Jag hade nästan gett upp hoppet om att få komma tillbaka till dem men det verkar som om det är ganska stor chans att jag får göra det! Problemet är att jag är matchad med en familj så jag måste bli av med den innan jag kan bli matchad med dem. Så på måndag ska jag ringa och tacka nej till familjen och sen kan jag förhoppningsvis bli matchad med familjen Kruus igen! Jag ska prata med Jennifer på telefon nu i helgen också.
Imorse när jag läste Jennifers mail så kom den där tvekande och nervösa känslan tillbaka och jag har insett nu att det inte är för att jag är tveksam att komma tillbaka till dem utan det är för att om jag får komma tillbaka till dem försvinner risken att jag kanske får åka hem. Och det är en stor del av mig som vill åka hem. Men det kommer jag inte att göra om allt löser sig. Då blir mitt mål att stanna till jul och sen se hur jag känner. Jag är lite rädd att jag kommer att vilja stanna längre men jag antar att det vore bäst om jag ville det även fast det känns skrämmande att vara borta så länge.

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Hoppas verkligen att du får komma dit igen. Jag tror att det är för att du inte trivts så bra som du vill åka hem. Du behöver inte vara rädd för att stanna, lilla sverige är kvar när du kommer hem. Allt kommer bli bra och jag tror att när du väl trivs igen så kommer du stanna tiden ut :) Kram

    2010-08-08 | 09:42:39
  • Irene säger:

    Klart du ska stanna om det känns rätt Emma! Fast det vore mysigt om du kom hem till jul, men oroa dig inte... adventskalendern kommer som ett brev på posten ;D

    2010-08-08 | 11:47:07
  • Morbror Robin säger:

    Låter ju jättebra att det kanske löser sig med Colorado ändå. Förstår att hemlängtan är stor bitvis, vet ju själv hur det är att vara utomlands bortifrån allt en längre tid men jag tror det är lättare om du intalar dig själv att du ska stanna en viss tid och inte ser hemresan som något alternativ. Lättare att leva i nuet och göra det bästa av situationen då. För när man väl kommer hem frågar man sig oftast varför man inte stannade längre eller gjorde mer. Hoppas du har det bra och att allt löser sig hur det än blir i alla fall!

    2010-08-08 | 22:36:57

Kommentera inlägget här: