Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Washington DC

Kategori: Allmänt

Så dagen började tidigt, Ao skjutsade mig till tåget 6.30. Jag visste ju vart bussen skulle gå ifrån så det kändes lite lättare denna gången. Jag fick en bra plats på bussen och satt och lyssnade på musik hela resan som var tre timmar lång. Jag har kommit fram till att jag älskar att åka buss (eller vilket fordon som helst egentligen) för jag vill alltid åka längre. Jag skulle kunna åka i en hel dag! I alla fall så när vi kom fram till DC så visste jag ju såklart inte vart jag skulle så mitt första mål var att hitta en karta. Och det kan jag tala om att det inte är lätt! Jag hittade en när jag näst intill hade gett upp och vandrade omkring på egen hand. Det var otroligt varmt, 36 grader och strålande sol, och jag hade inte riktigt förväntat mig det så jag var lite fel klädd. Men det gick bra ändå, jag vill ju inte klaga på solen. Jag var och tittade på state capitol, vita huset, lincoln memorial, world war 2 memorial och massa andra saker som jag har glömt bort namnen på nu! Washington DC är en jättefin stad, jag tycker mycket bättre om den än om New York. Det finns väl inte så mycket mer att säga så jag visar bilder istället!







State Capitol






Washington monument




World war 2 memorial




Lincoln memoreal


Vita huset


Vita huset




Bussen som jag åkte med!

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: