Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

25 December

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft mycket mer julkänsla än igår!
På morgonen vid 9-10 tiden så kom tomten, vilket var Jani, han hade varit tomte hos några grannar innan. Jag fick choklad av honom så jag måste ha varit lite snäll i alla fall! Sen så öppnade vi lite paket med tomten. Sen när han hade gått öppnade vi lite mer. Jag fick en julprydnad av Janis familj från finland så det var väldigt snällt tycker jag. Sen så fick jag ett presentkort på 25$ vart som helst och hela 8 biobiljetter av Jani och Jennifer! Jag trodde att det var 4 först men sen visade det sig att det var 8! De måste ha spenderat typ 100$ på min julklapp! Jag vart jätteglad i alla fall! Sen så öppnade Jennifer presenten som jag hade till dem och hon blev jätteglad, hon började nästan gråta, så glad blev hon, så det var roligt. Strax efter det kom Susan, Brian, Josh och Patrick. Susan tog hand om matlagningen och vi andra tog det mest bara lugnt och lekte med Nicholas. Han hade fått två radiostyrda bilar så killarna tyckte nog det var lika roligt som Nicholas! Sen så fick Nicholas en cykel så vi gick ut lite innan det var dags för middag. Jennifer var för sent ute att köpa en kalkon så det fick bli skinka istället. Vi ska äta kalkon till veckan istället så då får jag äntligen smaka! Jag kan inte säga att amerikansk julmat är speciellt god! Det godaste var ju skinkan. Jag åt faktiskt lite potatismos också och något annat som jag inte vet vad det var! Och de kallar det något som jag inte vet hur man stavar! Efter middagen var Jani väldigt ivrig att prova wii spelet, han hade väntat på det hela dagen! Så då blev det lite wii spelande och sen efterrätt som bestod av strawberry shortcake vilket är populärt här. När vi satt och åt det kom grannarna så strax efter det gick jag upp på mitt rum. Så nu blir det till att ta det lugnt och kanske se en film!
Allt som allt så har det varit en bra dag! Annorlunda julafton men det var väl det som var meningen också eftersom det var en amerikansk jul! Synd bara att jag inte hann få presenterna hemifrån, men jag har ju något att se fram emot nu istället!


Julgranen med några av paketen!








Full fart på Nicholas!


Provar nya Batman cykeln!




Vädret idag, soligt och ungefär 12 grader varmt!


Mina julklappar!
Jani har bjudit på saltlakrits från finland och Geisha idag. Jag som älskar geisha! Här finns det inte saltlakrits och jag tror att det var bara jag och Jani som gillade det!

Merry Christmas!

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Emma jag skulle vilja maila över ett kort till dig, kan jag få din adress?

    Hoppas du är nöjd med julen utan din egen familj. Fast man får ju njuta av det som är och det verkar du ju göra. Kram mitt kära syskonbarn

    2010-12-26 | 20:11:16
  • Irene säger:

    Vad mysigt du fick det till slut, skönt att veta att de tar hand om dig. Många kramar Irene och Leo

    2010-12-28 | 09:02:14

Kommentera inlägget här: