Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

27 Februari

Kategori: Allmänt

Vad mycket tankar jag har haft som har snurrat i mitt huvud efter telefonsamtalet! Jag har aldrig riktigt känt att "det här är den perfekta familjen" och magkänslan har inte heller varit så bra men jag har varit villig att ge dem en chans. Jag har mest tänkt "ska jag chansa på att det här är rätt familj och åka eller ska jag chansa på att den rätta familjen kommer sen och vänta?". Det känns så stressigt också eftersom jag inte har något jobb och allting har tagit så mycket längre tid än vad jag hade kunnat tänka mig.
I alla fall så skickade jag iväg ett mail till mamman igår kväll med lite frågor och mina tankar efter samtalet och nu på morgonen har jag fått ett svar. Hon skrev att hon tyckte att jag verkade som om jag skulle bli en bra aupair men att vi inte var "the right match". Hon skrev att hon trodde att jag skulle bli gladare av att bo lite mer lantligt och närmare naturen. Det är ju så jag känner också men jag försöker att ge andra levnadssätt en chans och vara mer öppen. Men tydligen så går inte det så bra!
Förmodligen kommer denna match försvinna och jag är tillbaka på ruta ett igen. Men jag tyckte att det var bra att jag äntligen fick prata med en familj igen.

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: