Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

15 Juli

Kategori: Allmänt

Igår var en jobbig dag... I morse när jag vakande kändes det inte så mycket bättre, och att jag hade drömt om den andra familjen gjorde inte saken bättre. Men när jag satt ensam och åt frukost och funderade så bestämde jag mig för att verkligen försöka att få det bättre de kommande veckorna. Jag har ett mål att om det inte känns bättre om två veckor ska jag prata med Miriam och säga att det inte fungerar, och då kommer det att gå lättare för då vet jag att jag verkligen har försökt och hon vet det också. Jag ska vara mer possitiv och försöka att inte tänka på hur jag hade kunnat ha det och tänka på här och nu. Sen ska jag försöka att inte längta hem så mycket. Men jag tror att det kommer att bli bättre nu. Förut hade jag hela tiden tanken att jag ska byta familj så jag ansträngde mig inte så mycket för att få det att fungera, jag tänkte bara på allt dåligt. Jag vet ju inte om det kommer att bli bra, jag tycker fortfarande inte om den här familjens livsstil, men jag ska försöka.

Jag antar att ni tänker "äntligen ett inlägg utan en massa klagomål, äntligen har hon rätt inställning!", jag tänker så också! Jag vet att jag hade kunnat ha en possitivare inställning de senaste två veckorna men jag var bara så ledsen över att lämna colorado och familjen där så allt kändes bara så jobbigt. Vem vet, det kanske känns lika jobbigt imorgon men idag så känns det förvånandsvärt bra så jag är glad över det!

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Vad kul att läsa att det känns bättre fast det gör inget att läsa det andra men jag blir gladare när du är det. Du är så j..la duktig tycker jag och hoppas att du kan göra det bästa av situationen just nu. Kram

    2010-07-15 | 21:05:55
  • Moster Linda säger:

    Du får klaga. Vi följer din blogg för att veta hur du mår och hur det går för dig. Därför är det bra att du skriver av dig hur det verkligen känns. Ibland kanske det underlättar.

    Många kramar

    2010-07-16 | 10:41:34

Kommentera inlägget här: