Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

20 Juli

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en förvånandsvärt bra dag! Jag har chattat med bästa Irene och jag har varit ute och sprungit och framförallt har jag kommit på lite planer på vad jag kan göra om jag måste åka hem. Jag har varit orolig över att inte ha någonting att göra ifall jag åker hem men imorgon ska jag skicka in ansökan till kurser på Hållands folkhögskola och jag ska se om man kan ha praktik de dagar man inte studerar. Mitt mål är inte längre att stanna i ett helt år, det känns alldeles för omöjligt just nu, utan nu ska jag ta en vecka i taget och sen kanske en månad i taget och se hur länge jag klarar att vara här. Det är lite svårt att planera nu eftersom jag inte vet om jag ska byta familj eller inte men om två veckor när jag förhoppningsvis vet så kan jag riktigt börja planera.
Annat som har gjort dagen bra är att Neils lärare var här idag i 1½ timme så då skulle jag bara sitta och titta och lära hur de hanterar honom och så fick jag sluta 50 minuter tidigt!
Ao gjorde rissoppa till mig idag (det är godare än vad det låter) så det var jättesnällt. Jag måste fråga om hon kan lära mig. Och hon gjorde en annan rätt till henne och Miriam och hon sa att jag kunde smaka det också så det gjorde jag. Det var något som såg ut som gräslök och kött och det smakade faktiskt ganska gott. Jag tyckte köttet smakade lite konstigt men tänkte inte så mycket på det och sen berättade Miriam att det var lever! Det är så mycket lättare att äta saker när man inte vet vad det är!
David har fixat så att jag kommer att få ett kreditkort som jag kan använda om jag måste tanka eller handla eller köpa något till Neil så det är bra.
Har jag något mer att berätta? Jag tror inte det, det här inlägget blev förmodligen lite virrigt men jag hoppas att ni hänger med!

♥SAKNAR ER♥

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Det är bra att du planerar framtiden men ha inte för bråttom hem. Du är så duktig och kommer du kommer vara stolt över dig själv när du gjort ditt aupairjobb. Kram

    2010-07-21 | 06:33:49

Kommentera inlägget här: