Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

24 Juli

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit i USA i två månader! Det är otroligt vad tiden går fort!

Jag började dagen med att sova länge! Jag klev inte upp förrän klockan 10, men man ska ju passa på när man är ledig! Jag skrev med både mamma och Irene på msn, det är alltid roligt att höra hur det är där hemma.
David kom och sa att han skulle upp på vinden, till en del han inte hade varit förut, så han sa åt mig att ha koll på mobilen ifall han skulle fastna och inte komma tillbaka! Inte för att jag vet vad jag skulle ha gjort ifall han gjorde det men han kom tillbaka så jag behövde inte fundera på det!
Vid klockan ett tog jag bilen och åkte iväg för att hitta på något. Mitt mål var att åka till Tj Maxx men jag missade infarten pga en buss så mitt första stopp blev Donkin Donuts där jag köpte en iced latte. Sen vände jag tillbaka och kunde svänga in till Tj Maxx som planerat! Det finns så mycket som man vill köpa men jag försöker att spara pengar. Jag köpte enbart ett par byxor så jag är ganska nöjd med det. Men sen gick jag till Target och där köpte jag ett par träningsshorts, solglasögon och en B&J-glass! Ben & Jerry som kostar typ 50kr hemma kostar här 18kr så det är lite prisskillnad!

Imorgon ska jag jobba (tror jag!) och farmorn och fastern åker hem så då blir det lugn och ro igen! Till veckan ska jag färga håret och så ska jag fråga Ao vad det kostar att ta tåget till New York city. Jag skulle vilja åka dit nästa helg om det går.

Jag hoppas att ni har det bra hemma i sverige!

~♥~

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej

    Vad tuff du är som törs åka omkring så där själv.

    Två månader jag tycker det känns som du varit borta jätte länge.

    Kram mamma

    2010-07-25 | 08:04:23
  • Moster Nettan säger:

    Du är alltså inte lika rädd att köra bil nu, härligt. Hoppas du kan åka till New York nästa helg så du har upplevt det oxå. Känns ändå som du fått lite ro i kroppen nu när man läser din blogg. Hoppas allt löser sig för dig och att du blir kvar ett tag till "over there" Kram

    2010-07-25 | 10:38:59

Kommentera inlägget här: