Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Ett steg närmare

Kategori: Allmänt

Nu har jag äntligen pratat med Miriam. Men jag började lite fegt, jag skrev ett brev och berättade hur jag kände och gav det till henne och sa att vi kunde prata efter att hon hade läst det. Jag visste inte hur jag skulle göra så det lättaste var helt enkelt att skriva, det går så mycket bättre än att prata, speciellt när det gäller jobbiga saker. Så hon kom till mitt rum och vi pratade lite, inget blev bestämt, men det är skönt att hon vet nu. Hon skulle prata med David i alla fall och sen antar jag att vi ska bestämma när jag ska gå i transition (börja leta ny familj). Det kommer att bli konstigt nu efter att vi har pratat också eftersom de vet. Man får försöka att vara som vanligt men det blir ju lite obekvämt. Jag hoppas att det inte blir allt för jobbigt.

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Vad skönt att du fått det sagt :) Nu får vi hoppas på det bästa. Jag håller tummarna för dig och hoppas du mår bra. Kram

    2010-07-10 | 22:55:44
  • irene säger:

    Vad skönt att du kommit dig för, det var inte alls fegt, du utrycker dig bra i skrift så då bör du utnyttja det. Ska mejla dig nu, långt och fint mejl ;D

    Kramar

    2010-07-11 | 20:34:30

Kommentera inlägget här: