Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

23 Juni

Kategori: Allmänt

Jag tror att jag har hittat en ny värdfamilj! Jag pratade med mamman tidigare idag och hon lät snäll och de verkar vara en bra familj. Hon kommer att tacka ja så det är upp till mig men jag är ganska säker på att jag kommer att tacka ja imorgon. Det finns ingen anledning att tacka nej speciellt inte när jag har så lite tid kvar. Men det känns jättejobbigt att måsta lämna colorado och familjen här. Jennifer började nästan att gråta när vi pratade om det. Men jag hoppas att det kommer att bli bra och Jennifer sa att jag får komma och hälsa på!
Så den nya familjen bor ungefär 30 min utanför philadelphia och enligt mamman så bor de i ett ganska stort hus. De har en son på tre år, snart fyra. De har haft en Thailändsk aupair de senaste två åren och hon kommer förmodligen att bo kvar med familjen men hon ska studera och gå på college. Det känns ganska bra. Vi har ju varit två aupairer här i nästan 4 veckor och det har fungerat jättebra.
Idag har det varit strålande sol och jag har bränt mig! Inte så bra men jag är ganska van. Ana har tagit hand om Nicholas själv mest hela dagen så jag har bara tagit det lugnt och läst.
Imorgon är det Janis namnsdag så vi ska äta tårta! Jag, Ana och Nicholas gjorde ett kort till honom idag som han ska få. Det verkar som om de firar namnsdagen lite mer i finland än vad vi gör i sverige. Här i USA har de inte namnsdagar.
Nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova. Jag är nästan 100% säker på att jag ska tacka ja men det kommer ändå att vara mycket tankar!

~♥~

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej!



    Det blir nog bra.Men jobbigt att lämna familjen.

    Det blir kul med ett nytt ställe.Och så slipper du åka hem .

    Saknar dig!

    Kram mamma.

    2010-06-24 | 06:48:05
  • Moster Nettan säger:

    Du får se som ett äventyr med ny familj :) Tänk vad mycket du kommer att få se av landet. Det kommer gå bra! Kram

    2010-06-24 | 07:57:17
  • Irene säger:

    Spännande Emma!

    Tänk bara vilket stort kontaktnät du får! Du vet väl att alla känner alla i 8:de person så du borde vara kompis med alla i USA snart;D

    2010-06-24 | 20:10:53

Kommentera inlägget här: