Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

8 Juni

Kategori: Allmänt

Förlåt för dålig uppdatering men det har hänt en hel del sen sist. På mötet i söndags fick jag veta att familjen var orolig att jag pratar för lite med Nicholas. Eftersom han är det enda barnet så är det viktigt för utvecklingen att man pratar mycket. Och de pratar verkligen konstant med honom så jag har försökt att göra det också men det är svårt. Som ni vet så är ju inte jag en så pratig person så det kommer inte naturligt för mig att prata och prata. Därför bestämde vi på mötet att vi skulle se hur det går på måndag och tisdag och sen ta ett beslut på vad vi ska göra. Det kom lite som en chock för mig på mötet när jag hörde det för jag tyckte ju att jag hade gjort mitt bästa med att prata med honom så för mig kändes det omöjligt att förbättra det. Jag trodde att dessa två dagarna skulle bli jättejobbiga men det har gått ganska bra ändå. Även fast mitt huvud har varit fullt med tankar, hur ska jag göra? Vad är bäst för mig och för Nicholas? Jag och Jennifer har precis varit ute på en promenad och pratat om allting och jag sa att det bästa för alla långsiktigt är att jag byter familj och att Nicholas får en aupair som är lite mer öppen och pratglad än vad jag är. Det känns jättesvårt och jag känner mig så taskig men jag tror att det är rätt. Och Jennifer trodde nog det också, hon sa att eftersom att vi har velat så är det nog inte rätt. Är det bra så känner man nog det direkt och man behöver inte vela. Så nu ska jag alltså snart börja att leta en ny värdfamilj, de har sagt att det förmodligen kommer att bli ganska lätt för mig eftersom att jag är svensk och har körkort. Egentligen har man två veckor på sig att hitta en familj men Jennifer sa att jag fick stanna här längre om det behövs så det känns bra. Det kommer att bli stressiga och jobbiga veckor framöver, jag ska hitta en ny familj och de måste hitta en ny aupair. Jag kommer att ta hand om Nicholas tills jag hittar en familj så jag kommer fortfarande att få lön så det är bra. Jag hoppas verkligen att jag kommer att hitta en bra ny familj. Det jag kommer att söka efter är familjer med två eller kanske tre barn för de kan leka med varandra och de vill inte ha ens uppmärksamhet hela tiden. De flesta familjerna har ju fler än ett barn så det ska nog inte bli så svårt. Jag som tänkte att det skulle bli så bra att ta hand om bara ett barn men nu har jag insett att det är svårare än att ta hand om flera!

Nu vet ni vad som händer! Håll tummarna för mig att det kommer att gå bra, det känns som om det är lite tidigt att komma hem nu!

Saknar er!

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Hej!

    Det kommer att gå bra. Det är alltid tuffare med ett barn som kräver hela din uppmärksamhet. Hoppas du hittar en ny familj fort. Kram

    2010-06-09 | 07:15:27
  • Morbror Robin säger:

    Lycka till med jakten på ny familj! Förstår att det är lite jobbigt just nu men det kommer lösa sig!

    2010-06-09 | 10:51:52
  • Irene säger:

    Det kommer gå super Emma! Oavsett vad du väljer att göra blir det bra till slut bara du själv känner att det är rätt. Fast jag saknar dig så väldigt så det gör inget om du vill komma hem;D

    Kram

    2010-06-09 | 17:53:23
  • Andreas säger:

    Förstår att det känns jobbigt just nu men det kommer att bli bättre! Lycka till med att söka ny familj :)

    2010-06-09 | 18:45:17

Kommentera inlägget här: