Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Igår

Kategori: Allmänt

Det här skrev jag igår:

Wow, det här är en av de stressigaste dagarna i mitt liv! Jag är nu på Chicago flygplats och väntar på nästa flyg till Philadelphia.

Det var jättejobbigt att säga hej då till Nicholas imorse. Jag och Jennifer åkte vid 12.30 och kom till flygplatsen runt 13.00. Hon följde med mig in och hjälpte mig att checka in mitt bagage. Det vägde 52 och det får väga 50 men hon var snäll så jag slapp betala för övervikt. Eftersom det var en måndad sen jag åkte på en intrenationell resa så fick jag åka med en väska gratis så jag behövde inte betala någonting vilket var jättebra. Det var jättejobbigt att säga hejdå till Jennifer, jag fick ett kort av henne och sen gick jag med gråten i halsen genom hela säkerhetskontrollen. Jag fick vänta i ungefär en timma innan jag fick gå på planet, jag satt vid fönstret i raden allra längst bak! Sen satt vi där och väntade och de berättade att det var något fel med elektrisiteten. Så planet var 50 min försenat innan vi lyfte och det gjorde mig väldigt nervös. De sa att vi skulle komma fram till chicago 18.40 och mitt plan skulle gå 19.00. Så jag kände mig stressad hela resan. När vi väl var framme tog det ju en evighet för mig att kliva av eftersom jag satt längst bak. När jag väl kom av sprang jag och tittade vilken gate jag skulle till och sprang sen vidare. Ner för rulltrappor, hit och dit, och när jag äntligen kom fram till gaten är det 7 minuter kvar (enligt min klocka) och tanten säger att jag inte får gå på, man måste vara där 10 min innan. Jag visste inte vad jag skulle göra och kände att jag bara ville sätta mig ner och gråta. Men det gjorde jag så klart inte! Jag gick till Informationsdisken och fick hjälp, de bokade in mig på nästa flyg till Philadelphia. Sen kom nästa problem, att ringa värdfamiljen och berätta att jag skulle komma senare. Jag stoppade i pengar i telefonautomaten och slog numret till värdmamman men det fungerade inte så jag provade värdpappans, då kom jag fel och sen provade jag ett till men det fungerade inte. Jag var tvungen att stoppa i mynt efter mynt men jag fick inte tag på någon och började känna mig stressad igen. Jag gick till slut och frågade efter hjälp och då fick jag låna en telefon av en av de som jobbar här och då äntligen gick det! Jag fick tag på min värdmamma och berättade allt och hon tog det bra! Jag har precis varit på starbucks och köpte en strawberry créme och nu som sagt sitter jag och väntar på flyget som går om ungefär en timme.

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Ojj! Vilken jobbig resa! Tur att allt ordna sig till slut :) Kram

    2010-06-29 | 19:56:44

Kommentera inlägget här: