Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Beslutsångest

Kategori: Allmänt

Jag har gått omkring hela dagen och funderat över familjen. Det har ju inte känts 100% rätt så jag har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra, jämfört fördelar och nackdelar, läst deras profil om och om igen så det har varit fullt arbete i mitt huvud! Sen händer det jag verkligen inte trodde skulle hända, de ringer från CC i USA och säger att familjen har tackat ja! Jag sa att jag behövde fundera lite mer på det. Så nu känns det jättejobbigt, jag vet inte vad jag ska göra. Jag tycker att det är för snabbt att bestämma sig efter bara ett samtal. Jag har i alla fall fått den nuvarnade aupairens mailadress så jag har mailat henne och ställt lite frågor så jag får se vad jag känner efter det. Det verkar vara en bra familj men jag vet fortfarande inte om vi är den perfekta matchen för varandra. Ska jag chansa och se när jag kommer dit? Det känns inte som om jag vill göra det, jag vill hellre vara säker på att det är bra innan jag åker så att jag kanske slipper byta familj när jag är där. Ja ni förstår kanske att jag har mycket att tänka på. Som tur är så ska jag vara med Irene imorgon så jag kanske slipper tänka så mycket på detta då!

~♥~

Kommentarer

  • Lollo säger:

    Åh vad jobbigt att det inte känns helt hundra procent rätt. Min andra match ringde till mig igen några dagar efter vårt första samtal, som bara hade varat i en kvart, och frågade om jag ville komma till dem. Alldeles för kort kontakt. Säg att du kanske vill prata med dem igen? Du ska inte ringa till CC i Sverige och få lite råd? Vad är det som gör att det inte känns helt rätt? Är det något stort fel eller är det så att familjen känns helt bra, men ändå så är magkänslan inte helt rätt?

    2010-03-15 | 19:03:00
    Bloggadress: http://lizinamerica.blogg.se/
  • Lollo säger:

    Åh, men vad bra då. Trist om du inte kan ha så bra tillgång till bil, det är ju typ omöjligt att få någon vettig fritid i USA då. Men alltså, känns det inte helt rätt i magen så är det nog inte helt rätt. Jag märkte direkt när jag fick kontakt med min familj som jag ska åka till nu, det kändes rätt ända från första början, och blev bara bättre och bättre i magen för varje dag. Så det är nog bäst att vänta på den familjen som känns helt rätt. Men satan vad jobbigt att ha så många matchningar som du har haft ändå... Jag var ändå beredd på att prata med många familjer innan jag skulle hitta rätt, så för mig gick det ganska förvånansvärt fort. Känns som att CC inte riktigt prickar in dina matchningar med hur du vill ha din familj och som passar med dina intressen?

    2010-03-15 | 21:14:52
    Bloggadress: http://lizinamerica.blogg.se/
  • Lollo säger:

    Precis, ett "nja" går nog mer ofta över till ett "nej" än ett "ja". Så du kanske inte blir så himla nöjd när du kommer dit sen. Man vill ju vara så säker som möjligt och slippa rematcha! Ja alltså när man tänker att shit 16 matchningar och inte hittat rätt familj? Det låter som man är kräsen. Men när man läser igenom vad som hänt dig, så är det ju oftast så att det är familjen som tackat nej. Och är det du som själv sagt nej, då är det för att det bara varit alldeles för fel. CC borde bli lite bättre på att hitta någon familj som är mer som du beskrivit att du är! Hellre kvalitet istället för kvantitet.

    2010-03-15 | 21:45:39
    Bloggadress: http://lizinamerica.blogg.se/
  • marieke- blivande aupair säger:

    Åååh jag vet precis hur du känner!! Jag fick en match där familjen var jättebra och deras nuvarande aupair sa bara positiva saker.. Jag kände mig dock inte 100% säker, men visste dock inte vad det var som inte kändes 100% bra. Men jag gick på min magkänsla och tackade nej, dagen efter dök en annan familj upp och vi ska tacka ja till varandra! Är så glad att jag sa nej till den förra.. Så våga lita på din magkänsla! Lycka till :)

    2010-03-15 | 23:02:59

Kommentera inlägget här: