Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

30 Maj - Eftermiddag

Kategori: Allmänt

Nu är vi hemma igen! Jag och Jennifer åkte till Target, det var jättestort! Jag fick välja en läslampa och så fick jag galgar till garderoben. Sen så köpte jag ett par flipflop och en kofta. Det är lite svårt med priserna men jag tror att det var ganska lika som hemma, skorna kostade ca 70 kr och koftan ca 140 kr. Det fanns jättemånga fina klänningar men jag köpte ingen. Efter target åkte vi till en djuraffär och köpte en klösgrej till katterna. Sen var det tänkt att vi skulle till en bokaffär men det var stängt när vi kom dit så det var lite synd. Men jag har ju inte läst ut min bok än och så visade Jennifer sina böcker som jag får låna. Vi gick sen till en Irländsk restaurang, det såg väl mest ut som en för maten var nog inte Irländsk! Jennifer åt grillat revben och klyftpotatis och jag åt kyckling quesadilla, vilket är Mexikanskt, det var jättegott! Egentligen stod det under aptitretare på menyn men det räckte mer än väl för mig! Fast Jennifer förklarade att de ofta är flera stycken som delar eller så kan man äta det som huvudrätt.
Jag har fått komplimanger över min engelska men jag tycker att det är lite svårt att säga vissa saker men det blir väl lättare ju längre jag har varit här.
Jag har bränt mig lite idag. Det har varit soligt men det har blåst ganska kallt, åtminstone på morgonen, så jag har inte känt att det har varit så varmt. Jag tror till och med att jag har bränt mig lite på händerna!
Tänkte visa lite bilder från idag:


Präriehundarna som bor utanför huset, dessa är ungar. Det är ett skyddat område så det är säker över 50 stycken som bor där!




Det här är taget från altanen, man ser lekplatsen där borta.


Jasmine




Nicholas och Jasmine med den nya klösgrejen!


Första shoppingen!


Lampan som jag valde. (ser du vad som är bredvid Irene :) )

Det är väl dax att gå och sova nu! Dagarna går så fort!

~♥~

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej du ser ut att ha det bra.kl är nu 5.45 och det ser ut som vi ska få en fin dag.ska jobba idag.vad fina saker du köpt.kram mamma ps smörj dig även om det inte känns så varmt.

    2010-05-31 | 05:52:34
  • Irene säger:

    Hej! Snygga skor! hoppas du sparar mycket pengar så att du har råd med hemresan;) Annars så är det en magisk gris, läs rätt formel så flyger han hem med dig!!!

    2010-06-01 | 11:20:43

Kommentera inlägget här: