Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Hemma igen!

Kategori: Allmänt

Nu är jag hemma igen! Jag tänkte berätta vad som har hänt dag för dag.

Fredag:
Jag klev upp tidigt och vi åkte iväg vid halv sju. Det gick ganska fort att åka tyckte jag och när vi kom fram skulle moffa på en affär sen åkte vi hem till tant Ally. På kvällen åt vi en jättegod middag på en restaurang och tittade sen på tv resten av kvällen.

Lördag:
Efter frukost åkte vi iväg för att titta på en travhäst. Det var en jättefin och stor häst. Vi hade tagit med oss lite morötter för att ge henne och när jag stod med några i handen så kommer en av hundarna fram och ville ta en, det var lite roligt. Sen bråkade hundarna om moroten och det var den minsta hunden som vann!


Kimono Pearl

Sen åkte vi vidare till Kista galleria där vi tog en fika med Nettan, Thomas, Erika och Theo. Det var roligt att få träffa dem en sista gång innan jag åker!
Även denna dag åt vi en jättegod middag, denna gång på en fin kinarestaurang.

Söndag:
En lugn dag. Momma och moffa åkte hem vid 12 och jag och Ally tittade på tv mest hela dagen.

Måndag:
Klockan sju åkte jag taxi till den amerikanska ambassaden och det tog ca. 20 minuter så jag var ganska tidig. Men det är jag glad för eftersom jag hamnade trea i kön och fick komma in snabbt. Men det var lite kallt att stå ute och vänta. Sen blev man inskickad en åt gången, där fick man gå igenom en säkerhetskontroll, ungefär som på flygplatsen. Sen fick man gå vidare till själva byggnaden där jag fick vänta ett litet tag innan jag fick lämna mina papper. Hon tittade så att jag hade allt med (vilket jag hade!) och sen såg hon på mitt kuvert att jag kommer från Nälden och det visade sig att hon hade släkt här som hade ägt ullspinneriet! Det var lite kul. Sen fick jag sitta och vänta i kanske 10 minuter innan de ropade upp mitt namn och jag fick gå och lämna mina fingeravtryck och så frågade hon hur många barn jag skulle ta hand om och hur mycket jag skulle tjäna i veckan. Sen fick jag tillbaka några papper och så var det klart! Det gick förvånande snabbt, jag hade räknat med att jag skulle få vänta i åtminstone en timme men det var bra att jag slapp det!


Amerikanska ambassaden!



 Jag skulle egentligen ta ett flyg som gick vid sjutiden men eftersom jag vart klar så snabbt så kunde jag ta flyget som gick 11.15. Jag tog en buss till centralen och hade tur nog att få åka gratis eftesom man skulle ha en speciell biljett som inte jag hade. Sen köpte jag en flygbussbiljett och kunde åka till Bromma flygplats nästan på en gång. Där fikade jag och fick vänta i ungefär en timme. När jag satt och väntade så fick jag se Pernilla Wahlgren och Nanne Grönvall så det var lite kul!

Nu är det skönt att vara hemma igen. Men det blir inte så länge eftersom det bara är två veckor kvar innan jag åker. Jag kan nästan inte förstå det! Det blir mycket packning och många att träffa innan jag åker så tiden kommer nog att gå jättefort!

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: