Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

21 November

Kategori: Allmänt

Igår var det en bra dag men på kvällen fick jag lite hemlängtan igen. Det är konstigt att det kan komma när man har haft en så bra dag. Det kanske var för att jag fick paket hemifrån. Det var en paketkalender från Irene, lite scrapbooksaker, tjocksockar och godis från mamma och en teckning från Wilma. Jag blev jätteglad över det i alla fall! Jennifer tackade så mycket för sockarna mamma! Jag tror Nic gillade dem också!
Idag har det också varit en bra dag. På förmiddagen var det aupairmöte så jag hämtade upp Jennie så att vi åkte tillsammans dit. Denna gången var det bowling och det var roligt. Vi delade upp oss i tre grupper och vi var 4 stycken i min grupp. Jag ledde nästan hela tiden förutom på slutet så jag kom tvåa med 7 poängs skillnad. Jag var riktigt förvånad att det gick så bra! Nästa aupairmöte är redan om två veckor och då är det christmas party så alla ska köpa en present och så ska vi ha någon slags lek med dem så det blir spännande. Frågan är bara vad man ska köpa...
Efter aupairmötet åkte vi till Blockbuster där man kan hyra och köpa film. Så Jennie hyrde första Harry Potter filmen och jag köpte Letters to Juliet och Dear John, jag kunde inte låta bli! Vi var tvugna att bli medlemmar för att kunna handla och vi hade bara våra svenska körkort så det hade lite problem att fylla i alla uppgifter. Så de skrev in att våra körkort är från Virginia, det var lite roligt, snällt också att de gjorde så för på vissa ställen är de ju så noga med att allt ska vara rätt. Sen så åkte vi hem till mig och värmde glögg och sen satte vi oss och tittade på Harry Potter och åt pepparkakor och drack glögg, riktigt mysigt!
Nu har Jennie åkt hem så jag ska väl pyssla lite här på rummet och ta det lugnt.
Jag fick till mobilen igår förresten och den är helt okej. Men jag ångrar att jag köpte den, men det är ju för sent nu! Det går att gå ut på internet på den men inte så bra som jag trodde och det är dyrt och så gick det inte att fixa åäö på den. Men men, gjort är gjort och det var ju tur att den inte var allt för dyr för då hade det verkligen inte känts bra!
Jag längtar till på onsdag då vi åker upp till bergen igen. Det kommer nog att bli lite jobbigt att inte ha ett eget sovrum men det är ju för bara några dagar. Och Jennie kommer ju på fredagen så det blir roligt.


Bowling!


Jag och Daniela.


Jennie!

Hoppas att ni har det bra!

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Vad kul med bowling, visste att du var så duktig på det ;) Mysigt med glögg och pepparkakor. Själv har jag nedräkning nu, ska till Alice på fredag :) :) Så länge sen jag träffa henne. Ha en bra vecka! Kram

    2010-11-22 | 07:49:13

Kommentera inlägget här: