Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

27 November

Kategori: Allmänt

Lördag:
Vi klev upp halv 8 för vi tänkte börja åka skidor på en gång när liftarna öppnade 8.30. Vi blev dock en kvart sen men det gjorde inget! Strålande sol och inte så kallt, det var helt underbart! Och vi åkte och åkte och åkte! Vi tog bara en paus och det var för att äta lunch och det gjorde vi på ett ställe mitt i backen!
 När vi åkte en lift så tog jag av mig vantarna för att ta kort och då tappade jag en vante! Som tur var så gick backen under liften så vi kunde åka och hämta den men det var kallt den stund jag var tvungen att vara utan vante!
 Vi har åkt lite här och där idag och det har varit riktigt roligt. När vi kom upp till backen sista gången så var klockan fem i 4 och liftarna stänger 4 så vi hade bra timing. Sista åket som man egentligen inte ska åka var jättehärligt för det var nästan tomt i backen och man kunde bara ta det lugnt och njuta! Efter det var både jag och Jennie helt slut! När vi kom tillbaka till lägenheten hann vi bara byta om innan det var dags att gå igen! Vi gick allihopa och åt middag på en kinarestaurang. Jag åt soppa och vårrullar och det var riktigt gott. Efter det köpte vi choklad på The chocolate factory innan det var dags att gå och vänta på tomten som skulle komma åkandes ner för backen. Det var kallt men det var häftigt. Alla skidlärarna åkte med typ röda tomtebloss ner för vacken och sist åkte tomten. När vi hade sett det så gick jag och Jennie tillbaka för att ta ett dopp i hottuben och det var så otroligt skönt efter en dags skidåkning. Vi hade frysit ganska mycket under dagen. Sen precis när vi kom tillbaka upp till lägenheten så började fyrverkerierna så vi stod och tittade på det genom fönstret. Det var riktigt fint, bland de finaste fyrverkerierna jag har sett. Vi kände oss otroligt trötta så vi somnade nog före Nicholas!






Bergen är så otroligt fina!








Det var här jag tappade vanten!


Väntar på tomten!


Det var jättesvårt att ta kort, på detta ser man på ett ungefär vad det är i alla fall!


Julgranen som tändes när tomten kom.


Jernnie i hottuben!


Och så jag!

~♥~

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: