Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

6 månader!

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit i USA i 6 månader! Jag har klarat av halva tiden, jag kan inte förstå att jag har varit borta så länge! Men det känns jätteskönt att ha kommit halvvägs. De kommande 6 månaderna kommer nog att gå jättefort med allt jag har att se fram emot. Speciellt besök från sverige! Sen så måste jag ju studera i 72 timmar också. Snart kommer de nya kurserna ut så då kan jag börja skriva in mig på dem. Jag och Jennie har tänkt att ta någon kurs tillsammans så det blir roligt.
Idag har det varit en härlig dag. På förmiddagen åkte vi till biblioteket. Jennifer hade glömt att vi skulle dit så Jani hade tagit volvon till jobbet för det var matvaror i den andra. Så jag var tvungen att ta Subarun och det kändes nervöst men det gick bra. Det känns ju bra att de litar på mig att jag kan köra bra.
Sen så kom Jani hem vid 4 och då var det bara att göra sig redo för att åka och jag tror att vi till och med kom iväg till halv 5 så det var riktigt bra gjort! Efter ett tag ville Nic ha sin napp och den var ju självklart bak i bagaget så Jennifer fick även denna gången klättra bak och försöka få fram den! Jag satt bak med Nic hela resan idag, för han ville leka med mig! Men vi tittade på film mest hela resan så det var lugnt och skönt.
Nu är vi framme i Copper mountain och "lägenheten" är fin men ganska liten. Jag och Jennie kommer att få sova i en bäddsoffa. Men ingen av oss är speciellt kräsna. Det enda är väl att det hade varit skönt att ha ett eget rum att få gå undan lite men jag tror att vi kommer att vara ute och flänga ganska mycket!
Utanför fönstret har vi en hottub så det ska bli roligt att bada där. Men det känns som om det borde vara väldigt kallt!
När vi kom fram så var det -21 grader och det är ganska mycket snö ute. Äntligen lite vinerkänsla! Imorgon ska det vara sol och -12 grader så det verkar helt okej för skidåkning. Det ska bli spännande att åka skidor. Det finns tydligen över 100 backar här så jag får se till att inte åka vilse! Det är bra för det verkar finnas ganska många lätta backar.
Imorgon är det Thanksgiving också så Jennifer ska laga en liten thanksgiving middag. Vi har en typ 10 kilos kalkon i kylskåpet! Jag ser verkligen fram emot att smaka det!
Jag känner inte av höjden än så jag tror att det är lugnt nu. Av vad jag har förstått så kommer det ganska fort om man kommer att få det.

Hoppas att ni har det bra!

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Grattis till 6 mån!! Du har varit så duktig. Det verkar som ni kommer få en kanonhelg i bergen. Åk nu inte vilse i backarna ;) Kram

    2010-11-25 | 08:02:56

Kommentera inlägget här: