Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Avalanche- NY Rangers

Kategori: Allmänt

Igår var det en bra dag, som det oftast är på fredagar! I alla fall så började jag klockan 7 så det var ju meningen att jag skulle sluta klockan 4. Jag och Nic var på tumblingclass och så badade vi på förmiddagen och sen blev det en sen nap så det var inte långt efter det som jag skulle sluta. Men när klockan hade blivit 20 över 4 så gick jag till Jennifer och då visade det sig att hon hade glömt att jag skulle sluta 4! Så jag fick sluta då som tur var för jag var redan stressad. Så jag skyndade mig att fixa iordning mig och sen åkte jag till postoffice. Och självklart var det världens längsta kö så jag var där i säkert 40 minuter. Det var meningen att jag skulle hämta upp Jennie klockan 5 men det blev nog 30 minuter sent! Sen åkte vi och letade ett drive-in för att köpa mat. Vi tog första bästa och hade ingen aning om vad det var för ställe och vi visste knappt vad vi beställde, det var lite roligt! Vi fick lite mat efter lite strul i alla fall, men vi lyckades bara få en dricka! Vi var helt enkelt inte så bra på det där. Sen körde vi raka vägen till tågstationen. På tåget åt vi våran mat som visade sig komma från taco bell! Helt okej var det också. Sen satt vi stressade och väntade på rätt station medan klockan tickade på. Väl framma följde vi strömmen och kom fram fem minuter innan matchen skulle börja. Vi fick en gratis avalanche mössa när vi kom in så det var roligt. Sen var det bara att skynda sig att hitta våra platser. Vi satte oss fel först och fick fråga om hjälp sen för det var svårt att hitta rätt, vi satt ju ganska långt upp men man såg bra tyckte jag. Första perioden var inte så händelserik. På pausen gick vi och köpte snacks och dricka och tror ni inte att vi var lite sena och hör att publiken börja jubla och vi har missat första målet! Det kändes ju inte så roligt men vi fick ju se många mål ändå. Sen så spenderade vi mycket tid till att försöka få något bra kort på Henke! Det var ju lite tråkigt att det gick så dåligt för honom. Det var en häftig upplevelse och vi hade riktigt roligt, vi ville inte att det skulle ta slut! Sen på väg ut såg man massor med Forsbergströjor. Det var kallt när vi kom ut och så fick vi stå och vänta ett tag på tåget. Dessutom fick vi sen en som nästan blev påkörd av ett tåg, han var helt galen och sprang framför tåget för att komma på andra sidan. Sen när vi körde hemmåt kom Jennie på att hon inte hade nyckeln hem till henne och det var låst när vi kom fram och hennes värdmamma svarade inte på telefonen så hon sov här hos mig inatt! Men det gick ju bra det också. Så jag skjutsade hem henne imorse och sen åkte jag till Target och köpte en telefon! Vi får se hur den funkar, jag köpte den ju för att kunna gå ut på internet på den så att jag slipper släpa med mig min stora dator när vi ska någonstans. Den är på laddning nu i alla fall, men jag har ett problem och det är att jag vet inte vad jag har för telefonnummer! Men det löser sig nog! Jag och Jennie ska åka och shoppa vantar till skidåkningen i helgen och sen ska vi se Harry Potter 6 för ikväll ska vi gå på bio och se 7:an. Så detta kommer nog att bli en bra dag! Och jag fick precis veta att jag har ett paket att hämta ut på posten :) Så jag ska väl åka och göra det nu!

















~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Låter som du haft en kanondag :) Nu verkar det som du hittat andra saker att göra och tänka på än bara hem. Så glad att du verkar må bra. Så nyfiken på ditt paket ;) Du måste berätta för oss andra vad du fått som gjort dig så glad. Kram

    2010-11-20 | 22:53:25
  • Farfar säger:

    Jag blev lurad tro att du på bilden verkligen var klädd i hockeyutrustning!

    2010-11-21 | 08:46:09

Kommentera inlägget här: