Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Happy Thanksgiving!

Kategori: Allmänt

Åh vilken härlig dag jag har haft!
Det var kallt i lägenheten i natt så jag vakande tidigt men klev upp vid halv 8. Jag åt jättegod frukost som bestod av vaniljyoghurt med flingor, kaffe och en jättegod våffla! Efter det var jag jättemätt och kände mig redo för dagen! Jag tror att klockan var runt 9 när jag och Jani begav oss till liften. Det är så häftigt för man bor ju nästan i backen, det tog bara några minuter att gå till liften. Det var kallt imorse ute också, runt 15 minus tror jag, men det kändes inte allt för kallt. Liften var en sittlift så jag kände mig lite nervös först men det gick bra. Vi pratade under vägen upp och tittade på kartan och det var nog tur för annars hade jag nog blivit nervös över att se vart jag skulle åka ner! Utsikten var jättefin och det var strålande sol så jag hade inte kunnat få det bättre, möjligen lite varmare! I alla fall så blev jag lite sådär smårädd över att åka ner men jag bestämde mig för att inte tänka så mycket utan att bara åka och då gick det jättebra! Var inte alls läskigt och det var jätteroligt. Jag kände mig riktigt stolt faktiskt! Efter några åk skulle Jani åka med Nic så då åkte jag själv. Jag åkte samma backe hela tiden för den var så bra. Det är ju otroligt vad långa backarna är här! Och det är ju skönt att åka sittlift, man blir inte lika trött då. Nu åker jag till och med sittlift utan den där saken man kan ha framför sig! Vid tvåtiden började jag bli trött i benen och det var kallt så då åkte jag ett sista åk innan jag begav mig tillbaka till lägenheten. Då kom jag på att jag hade glömt att ta en nyckel så jag fick vänta i ungefär en timme innan Jani kom! Det misstaget ska jag inte göra igen! Sen på eftermiddagen hjälpte jag Jennifer med thanksgivingmiddagen som enlig henne blev helt misslyckad! Vi hade lite problem igår för kalkonen skulle ligga i blöt och diskhon läckte så det slutade med att den fick vara i badkaret! Jag skulle ha tagit kort på den, det såg ju för roligt ut! I alla fall så är det svårt att laga mat och så när man är så här högt upp så kalkonen blev inte riktigt färdig så den kunde vi inte äta för den behövde gräddas mer. Resten blev väl okej men enlig Jennifer inte alls som det ska. Sen skulle vi äta äppelpaj till efterrätt och den behövde vara inne i ugnen längre också så den hann vi inte äta! Det blev ju en minnesvärd thanksgiving i alla fall!
Imorgon ska jag passa Nic och så kommer Jennie så det blir roligt. Och på lördag blir det skidåkning igen som jag ser fram emot! Oj vad mycket det blev, jag hade så mycket att berätta och ändå känns det som om jag har glömt hälften!









~♥~

Kommentarer

  • Irene säger:

    Snygg outfitt vännen! Avis jag blir på dig, längtar till backarna ;)

    2010-11-26 | 11:17:09
  • Moster Nettan säger:

    Håller med föregående, skitsnygg dräkt. Vart en kul kväll med all "misslyckad mat". Njut nu av allt!

    Vi är nu hos Alice o Eleine :) Ska fira både Alice o Sebban på söndag, ska bli kul. Kram

    2010-11-26 | 21:54:08
  • Mamma säger:

    hej!

    jätte fin dress. det ser riktigt härligt ut.funkade utrustningen bra. hoppas vi får se fler bilder.

    ha det skönt.

    kram mamma.

    2010-11-26 | 22:14:53

Kommentera inlägget här: