Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

15-16 Oktober

Kategori: Allmänt

Fredag eftermiddag:
Vi kom inte iväg förrän vid 7 på kvällen tror jag. Jag satt bak med Nicholas första biten och vi lekte med Star Wars figurer! Sen efter ett tag blev han lite uttråkad så då ville han titta på film. Problemet var att dvdspelaren var bak i bilen. Så jag fick ta av mig bältet och försökte hitta den men det gick inte så bra så till slut klättrade Jennifer bak från framsätet och hjälpte mig! Så ett tag satt vi bakåtvända i baksätet och försökte hitta alla sakerna! Det roliga var ju också att när vi väl fick fram allt så tog det kanske några minuter och sen kom vi till stället där vi skulle stanna och äta middag! Så hade vi väntat lite så hade vi inte behövt krångla så! I alla fall så efter middagsstoppet satt jag i framsätet och tittade på det man kunde se av bergen i mörkret! När vi kom fram var klockan runt 9 så det var nästan att gå och lägga sig på en gång.
Just det, det var inget hotell som vi bodde på utan det var ett ställe med massa lägenheter. Våran lägenhet var jättefin!


Mitt rum som hade björntema!

Lördag:
Jag vaknade upp törstig och lite snorig men annars så kände jag inte av höjdskillnaden alls så det var skönt att klara sig undan höjdsjukan! Men när jag klev upp berättade Jennifer att Nicholas hade spytt hela morgonen så det var ju inte så bra. Men de trodde inte att det var höjdsjuka han hade. I alla fall så åt jag frukost och sen åkte jag och Jani iväg en sväng så jag fick ta lite kort och så åkte vi till Frisco för att köpa chokladmjölk till Nic. När vi kom tillbaka var Jennifer och Nic ute så han kände sig redan bättre. Så Jani gick till dem och jag gick till "gågatan" i Breckenridge för att titta i affärer. Jag hade packat lite dåligt med kläder, det var kallt till en början men sen vart det bättre! Det var mysigt att gå i alla små affärer men jag kände mig inte på shoppinghumör så det blev billigt! Vilket är bra! Breckenridge är en jättefin liten stad, jag gillar den. Efter att ha ätit en jättegod crepe med banan, nutella och glass var jag nöjd och belåten och gick tillbaka till lägenheten! Där var det dags för nap så jag la mig och tittade på en film. När Nicholas hade sovit färdigt gick vi till en lekplats och sen vidare för att äta middag. Vi letade och letade efter en italiensk restaurang som vi hade sett i en tidning men vi hittade den inte. Så vi gick till en anna italiensk restaurang istället, det var kallt och vi var hungriga så vi orkade inte fortästta leta efter den andra! Det var en fin restaurang med god mat, jag åt tortellini i basilikasås med pinjenötter och det var jättegott! Sen gick vi tillbaka till lägenheten och tog det lugnt innan läggdags!

Utsikt från balkongen:




Lägenheten:





















Vi bodde längst upp!










Staty på en skidåkare!

Oj vad bilder det blev! Jag försöker välja ut några få men det blir alltid många när man har många att välja bland! Fler blir det på facebook också!

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: