Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

9 Oktober

Kategori: Allmänt

Denna dagen började verkligen inte bra! Internet fungerade inte när jag startade datorn på morgonen och jag blev jätteorolig att det var något fel på datorn. Jag försökte med allt jag kunde komma på men det blev ingen skillnad. Sen när jag gick ner för att äta frukost så berättade Jani att hans internet inte hade fungerat heller så han hade gjort något med internetkontakten och sen fungerade det. Det var jätteskönt att höra för då visste jag ju att det inte var min dator som var knäpp! Det är otroligt vad beroende jag är av datorn här. Direkt när internet inte fungerar känner jag mig på något vis jätteensam och långt borta från alla. Jag får nästan som en panikkänsla så det var verkligen skönt att det fungerade för då kändes allt bra igen!
Efter frukosten tog jag cykeln till eastridge recreation center för där var det en höstmarkand med hantverk. Det fanns mycket saker men inget som var speciellt intressant. Så jag cyklade vidare till TJ-Maxx och köpte en stickad tröja och kläder till Wilma.
Nicholas var på simskola med Jani på förmiddagen och innan de åkte hem köpte de med mat från en italiensk restaurang till lunch. Så när jag hade varit hemma en stund så kom de med maten. Nicholas kom upp till mitt rum och berättade att han hade köpt jättegod mat till mig så vi gick ner. Sen när jag tog ur "lådan" med mat ur påsen så såg jag något som såg ut som en grå mask sticka ut ur kartongen och öppnade och där låg en av Nicholas plastmöss (som han köpte för att skrämma oss till halloween) så jag stängde den fort och låtsades bli rädd så Nic fick komma och ta bort den! Det var lite roligt!
Nu har jag försökt att hitta kurser igen och denna gången hittade jag det som jag tror är rätt. Men det var ju typiskt att jag inte hittade det förut för nu är det för sent att söka till de kurserna för de flesta började i slutet på september. Hade jag hittat det förut när jag letade så hade det ju gått bra. Så det verkar helt enkelt som om jag kommer att måsta läsa alla mina credits på en termin och det kommer nog att bli lite jobbigt. Jag ska se vad det skulle kosta att åka iväg på en helgkurs för då skulle jag ju få hälften av creditsen gjorda. Det känns som om jag är väldigt sen med allt! Mycket att fixa och göra men det ska nog ordna sig!

~♥~

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej.

    Det är ju bra om det går med en helgkurs. Det är klart du blir sen du har ju fått varit med om så mycket.

    Kram mamma

    2010-10-10 | 05:56:41
  • Moster Nettan säger:

    Vad synd att du inte hittade kursen tidigare, du får kolla in helgkurser. Vad kul med Krokodilsången :) förstår att det låter roligt när han säger det. Nu ska vi hitta på nått att göra idag, får se vad det blir. Kram

    2010-10-10 | 11:24:47
  • Irene säger:

    Det är lugnt Emma! Du har gott om tid på dig, ledsen att jag inte hunnit svara på mejlen än. Ska få tag i läraren (okontaktbar) nästa vecka och boka biljetter, sen blir det en novell ;)

    2010-10-10 | 17:08:59

Kommentera inlägget här: