Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

22 Augusti forts.

Kategori: Allmänt

Klockan är snart halv åtta och det har varit fullt upp hela dagen!
Det roliga är att vi redan har börjat planera en tur till nästa vecka! Vi ska gå ungefär 7 mil verkar det som! Vi ska förmodligen ta tåget till Enafors nästa tisdag och därifrån gå till blåhammarens fjällstation där vi ska sova, sen på onsdagen går vi vidare till sylarnas fjällstation där vi ska övernatta två nätter. För på torsdagen blir det nog så att vi går upp till syltoppen och därefter på fredagen ska vi tillbaka hem. Och vi har ännu inte kommit fram till om vi ska gå hela vägen tillbaka till Enafors vilket är 2,5-3 mil eller om vi ska gå till storulvån och ta oss tillbaka därifrån istället. Vi skulle sova på saken så imorgon bestämms det förmodligen. Eftersom vi ska sova på fjällstationerna så kommer vi att gå med lätt packning och det känns skönt eftersom vi ska gå så långt! Det ska bli superroligt, jag längtar redan!
På onsdag ska vi gå till något som dom kallar skogslägret där vi ska övernatta under bar himmel eller under små skydd av presenningar om det är dåligt väder så det ska också bli jätteroligt!
Det är lite jobbigt nu innan man har lärt känna alla. Vi är 23st i klassen så jag har ännu inte lärt mig alla namnen. Men det kommer väl...
Vad ska jag säga mer? Utsikten här är jättefin, jag trodde inte att man skulle se ristafallet så bra som man gör! Jag ska ta kort sen, orkar inte nu! Man är helt slut i huvudet efter all information och alla nya människor. Så jag kommer nog att somna ganska fort ikväll!
Tänkte lägga ut lite bilder på rummet. Jag tyckte jag hade så mycket grejer men jag har redan kommit på saker som jag behöver! Om jag får skjuts hit på söndag så tänker jag ta hit mina blommor så att det blir lite finare!
Sängen med mina nya lakan och grejer och en fåtölj!
Utsikten från mitt fönster, blev inte så bra eftersom att det speglades men man ser ju lite i alla fall! Jag har väldigt nära till själva huvudbyggnaden vilket är skönt. Tyvärr så har jag ingen utsikt mot vattenfallet, det hade varit häftigt!
Det blir nog en tidig kväll för mig, jag känner mig jättetrött!
~♥~

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej!

    vad avundsjuk jag är, jag vill åxå fjällvandra.

    Hoppas ni får bra väder och slipper skavsår.

    Kram Mamma

    2011-08-22 | 20:42:26
  • Brorsan säger:

    Ser ju riktigt trivsamt ut, du är lite bättre än mig på de där med design ser jag :P

    Vad kul att fjällvandra!

    Är ni bara 23? Vi är 45+ ;)



    Ha de bra!

    2011-08-22 | 22:28:36
  • Moster Nettan säger:

    Vad kul att få se kort på ditt rum ser jättebra ut! Nu börjar det på allvar :) kul för dig. Själv har jag hälsat på morfar idag :/ Tur att vi inte åkte dit, ingen vacker syn. Förresten vi har inte kommit fram till någon summa än, vad tycker du är lämpligt? Ha så kul nu! Kram

    2011-08-24 | 20:16:58

Kommentera inlägget här: